tristan Startet 19.November.2004 Link til dette innlegget Startet 19.November.2004 noen komentarer til askeladden 805 Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 Fått mye positiv omtale i båtpressen. Minitest i Båtmagasinet Har fått med meg at båten oppleves noe trang, dvs. at den egentlig kanskje er litt for liten i forhold til hva man har forsøkt å putte inn i den. Fikk også et inntrykk av at den første motoriseringen (de 2 små Mercruiser-dieslene på rundt 118hk hver) ikke var det perfekte valg. Mye vekt med 2 motorer og samlet begrenset ytelse. Jeg vet ikke hvor låst Askeladden er til Mercruiser, men flere av VP-motorene ville jeg tro var et bedre valg. Vet at båten etter lanseringen er kjørt med andre motorer, men husker ikke hvilke. Mercuriser har jo også større diesler som bør være et bedre alternativ som singel-installasjon. Jeg har ikke selv vært ombord, men en tøff båt er det. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 . Jeg vet ikke hvor låst Askeladden er til Mercruiser, men flere av VP-motorene ville jeg tro var et bedre valg. Vet at båten etter lanseringen er kjørt med andre motorer, men husker ikke hvilke. Mercuriser har jo også større diesler som bør være et bedre alternativ som singel-installasjon.. Brunswick konsernet som eier Mercruiser (og Marine Power som er importør i Norge) er deleier i Askeladden, og således er nok Askeladden ganske bundet til å velge Mercruiser eller Cummns Mercruiser. Jeg har sett på et bilde at det ser ut til at den oppblåsbare pølsa rundt skroget (alla en RIB pølse i stedet for fenderlist) har blitt modifisert i forhold til den som var på prototypen. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 noen komentarer til askeladden 805 Knalltøff og knalldyr (les: skulle gjerne hatt en sånn ) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 Super båt, men husker ikke om den var produsert i øst-europa, eller om det bare var konstruktøren som kom derifra. Det er ikke Olisinski hvertfall.. Men regner med at kvaliteten er "nordisk". Hadde vært den perfekte båten her oppe, synd at det lages så få slike båttyper i en litt mindre størrelse, til en litt rimeligere pris. Gleder meg til de nye Smuggler-båtene kommer ut til neste år. Små kjappe wa-båter med skikkelig overbygg (26-28fot). Da blir det kanskje mulig for en stakkars statsansatt å skaffe seg en. God helg Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 Super båt, men husker ikke om den var produsert i øst-europa, eller om det bare var konstruktøren som kom derifra.Mener det var slik at båten er konstruert i Slovenia og bygget i Litauen (eller et av de andre baltiske landene) Correct me if I'm wrong. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.