Jump to content

Hvem leverer deler til 1978-modell Chrysler 4hk?

Joffa

Recommended Posts

Jeg stiller som sylfersk medlem på forumet, men med gammel og liten påhengsmotor.

Har en 1978-modell 4 Hk Chrysler, som sist ble brukt på slutten av 80-tallet. Den ble ferskvannskjørt, smurt opp og det ble skiftet gearolje før motoren gikk i opplag.

Nå er motoren tenkt vekket til live igjen, og jeg går ut fra at skifte av impeller kan være på sin plass, i tillegg til generell puss, rensing av drivstoffsystem (fremdeles bensin på tanken) osv...

Er det noen som vet hvem som kan tenkes å ha deler til Chrysler? Motoren ble i sin tid kjøpt som overligger fra Harald A. Møller, men det var vel omtrent på den tiden de ga seg med påhengsmotorer.

• 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Impeller skiftet i vinter med kun akseptable problemer. Men motoren vil ikke starte - finnes ikke gnist på pluggen. Min teori er at det har irret seg til i tenninga i løpet av årene, og har i dag gjort en innsats for å komme til magneten. Starter og tank er fjernet, men svinghjulet lar seg ikke rikke. Har fått av bolten i midten, men deretter kreves det vissnok en form for spesialverktøy som skal skrus ned, og deretter slås på mens svinghjulet lirkes løs. Tips mottas med takk!

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...