Mulligan Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Vet bare om Hunter-båtene som benytter den type rigg. Neida, min Comfortina 32 har B-R rigg. Med lensetakler og akterstag. Jeg kan godt ta vekk lensetaklene, men mister da muligheten til å øke forstagspenninga. Jeg kan også godt ta vekk akterstaget, men mister da muligheten til å flate den øverste tredelen av seilet. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Neida, min Comfortina 32 har B-R rigg. Med lensetakler og akterstag. Nytt for meg, har alltid forbundet Bergstrøm-Ridder rigg med den varianten man finner på Hunter, uten akterstag. Men det er sikkert ikke den eneste riggen herrene har satt navnet sitt på. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Regattabåter er ikke *farlige*, de har, som alle andre båter, sine begrensninger, og det er når man ikke kjenner disse det kan få konsekvenser. Farlige, nei. Men ikke særlig gode nybegynnerbåter. Og som familiebåt som skal brukes på tur, helt uaktuell! http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29415192 70000,- for den røysa her Lite komfort, og svært lite familievennlig!!! Jeg unner trådstarter, og hans familie, noe langt bedre enn en Banner 28 Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
eellin Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Hei, Skal ikke snakke om hvilke båter du skal kjøpe eller hva som er bra. Jobber i ett firma som reparerer båter for forsikring og kunder, samt selger båter også. Bare en refleksjon på priser som publiseres/annonseres på Finn for tiden..... Har vært med på inspeksjon av båter ved mulig kjøp for kunder, altså båter som selges av privatpersoner til andre privatpersoner.... Det er i dag vanskelig å selge båter i den prisklassen du snakker om mye båter og mange har lagt lenge, vi har printet lister fra Finn hver måned i snart 2 år og mange båter er nå lagt ut for 3 gang (dvs. lagt ute i over 9 måneder). Har eksempel på Seilbåter i 28-30 fot klassen som ligger ute nå som har vært avertert for 175.000,- så 150.000,- så 120.000,- og nå 95.000,- andre av samme type er solg med en gang for 150.000,- og det for nesten like båter og utstyr. Vet jeg her åpner meg for mange diskusjoner om stand, utstyr osv.... men snakker nå om båter som nesten er identiske i stand, år og utstyr. En venn av meg fikk nettopp kjøpt båt avertert for 160.000,- til 90.000,- mye båt for pengene. Det jeg mener er bruk litt tid å prut lenge... Det er mange båter og ikke så veldig mange kjøpere nå.. Hilsen Erik Sitér dette innlegget Link to post
Lakk`ern Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Da ble det en relativt strøken junker 26 på oss gitt Blir da seilbåt tur på oss nærmere helga tenker jeg.Blir spennende å prøve seilbåt livet fremover :-)))Første turen går da fra Risør til Horten.Har selvfølgelig med meg seilkyndige folk på første turen,så får vi kurse oss opp,og lære resten selv. Men en ting er sikkert:spennende og morro skal det bli. Men takk til alle for meninger og synspunkter ang.båtvalg Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Gratulerer med en koselig og trygg båt! Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Henger meg på gratulasjonene. Bilder? Den har alle egenskapene du etterspør. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Lakk`ern Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Takker,bilder kommer så snart skuta er i havn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.