Jump to content

Noen råd ? Mercury 50hk stopper under fart


Midget

Recommended Posts

Har en -98 mod Mercury 50hk 2t. Ved mye gasspådrag så kveles motoren og stopper helt. Den starter fint rett etterpå. Den starter helt fint når den er kald og. Har sjekket at bensinslange ikke er i klem og selvfølgelig lufting på tanken. Det kan nevnes at jeg hadde glemt luftingen så den stoppet for meg. Jeg åpnet luftingen og fikk start igjen. Så gikk det kort tid og så stoppet den igjen. Så der står jeg. Har forstått at det er mekanisk pumpe.

Noen råd på hva jeg kan sjekke...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

For de som har interesse av å vite hva som var galt så fant jeg ut av det ganske fort. Det var rett og slett kommet masse vann inn i oljetanken Siden olje flyter fikk jeg vann som blanding i bensinen istedet for olje. Resultat at flottørkammeret fylte seg med vann i alle tre forgasserne.

Ser ut som vannet har kommet inn i lokket på et eller annet vis. Så dersom ingen har saboter så lekker dette når motoren står tiltet ned.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...