Steinsvigen Startet 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2011 Tok på land båten til far min i dag for å sjekke gearoljen. Da vi har tatt full overhaling med nye simmeringer over alt . Oljen var meget fin men vart litt skuffa over sinkanodene både på drev og flaps. Båten har våre på sjå ca 2 mnd .Noen som har ein god forklaring kva som kan gjere dette ? setter inn noen bilder under . mvh Frode Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Bearded Beast Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Skjønner igrunn ikkje spørsmålet. Sinkanodene er der for å bli spist opp. Ellers er det ikkje såå smart å lakke de. Puss heller over de med en stålbørste for å rufse opp overflaten ved montering Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 (redigert) Er du koblet til landstrøm? Det er ofte synderen. På VP`s seildrev er drevet elektrisk isolert fra motoren og på mine drev har det nesten ikke vært spist noe selv etter 3 sesonger. Om du har vært koblet til landstrøm kan du vurdere å montere en jordingsplate for jord på landstrømmen slik at krypstrømmen går ut der i stedet for gjennom drevet. Det vil nok redusere tæring. Jeg tror også at jeg ville tatt en jobb med drevet med lightprimer el. for å forselge drevet. Jeg ser at lakken har flasset av noen steder og det at det er "bart"/dårlig/utett lakk på drevet vil gjøre at sinkanoden vil spises opp i stedet for drevet. Redigert 21.Juni.2011 av blueline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 ..... og det at det er "bart"/dårlig/utett lakk på drevet vil gjøre at sinkanoden vil spises opp i stedet for drevet. Trodde det var hele hensikten jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.