Jump to content

NSSR og det nye båtregisteret

bliss X

Recommended Posts

Lotus skrev On ‎13‎.‎12‎.‎2004 at 16.59:

Det er jo ikke noe nytt. Slik var det også under tollvesenet. Faktisk var det slik at hvem som helst kunne ringe og få opplyst navnet på båteieren ved å oppgi registreringsnummeret. Har selv gjort det da jeg fant en fremmed båt i båsen min.

Ellers er jeg fortsatt ikke blitt noe klokere etter 3 ukers lesing i denne strengen.

Lasse, jeg vet fortsatt ingen ting etter å ha lest strengen din i 3 uker. Ingen, inkludert NSSR kan fortelle hvorfor jeg bør være i registert. Og pengebruken? fra 7 mill til 50 mill over natten. Hvorfor?

- Jeg vet fortsatt ikke hvorfor NSSR trenger 50 millioner kroner for å drifte registeret.

- Jeg vet fortsatt ikke hvorfor man valgte en anbyder som var over dobbelt så dyr som nest dyreste konkurrent.

- Jeg vet fortsatt ikke hvordan tollvesenet klarte å drifte dette for 7 mill og slettest ikke hvordan svenskene klarer det for bare 4 mill.

- Jeg vet fortsatt ikke hva det nye registeret inneholder som kvalifisterer til navnet "sikkerhetsregister".

- Jeg vet forsatt ikke hvilken gevinst JEG oppnår med å være registrert.

Så til det jeg vet.

Det jeg vet er at mitt selskap - Gjensidige - ikke krever at jeg skal være registrert i et frivillig register for at de skal kunne selge meg forsikring. Sikkert synd for de utenlanske som stod klar til å ta et stort jafs av forsikringspotten.

Akkurat nå er jeg i den situasjon at jeg ikke kan se EN ENESTE GOD GRUNN til å være registrert. Selv ikke NSSR kan tydeligvis klare å gi meg en grunn. Inntil noe annet fremkommer, stoler jeg på lappen i frontruta av båten som forteller hvilket telefonnummer en vennlig sjel kan ringe hvis båten sliter seg, springer lekk, er utsatt for hærverk eller noe annet. Nummerskilt i stede? Det tar mye lenger tid å spore meg opp den veien.

Er det slik at vi nå har et register som ingen kan se noe positivt i og som koster 50 millioner skattekroner i året? Det kan da ikke være tilfelle? Gi meg en god grunn for å klistre 2 teipbiter på skroget. Noen av dere 4314 medlemmer på denne siten burde da kunne svare på et så enkelt spørsmål?

Lotus

Løfter en gammel tråd her om et interessant tema. Har noen fått svar på Lotus sine spørsmål fra desember 2004? Hvordan er ståa i dag? Er båtfolket fornøyd med registrering og medlemskap i NSSR?   :confused:

Noen fordeler er det og spore ved og ha dette registret, men vil vi alle bli like fornøyde når de virkelig får satt fart på gampen med navnet Avgift så lenger opp i tråden at det var nevnt en års avgift på 100,- den er i dag på ca 450,- og om kort tid kan du legge på ca 500,- for og dekke opp vrakpant, så blir det ny runde like etter på for da finner de ut at det finnes ikke godkjente steder for innlevering og da må jo det lages til og da blir det med støtte fra felleskassa og så må de finne en som driver det og om den har et tidligere politiskliv vil ikke overraske meg men felleskassa vil jo ha igjenn pengene det kostet så da blir det vel et påslag på noen hundrelapper der og å da vil det ikke overraske meg om den som driver mottaket vil ha en femtilapp også. Driveren av mottaket finner jo også ut at det er dyrt og ha folk til og demontere disse fornemme gamle damene uten og være vulgær mot de for det er jo en del som må sorteres så det havner på riktig sted hvis det skal skåne milijøet så da er de nødt til og ha litt mere og rutte med så da blir det vel et påslag på ca500,- til og da er de i siget så da er det like greit og kline til med en hundrelapp eller to så vi får blidgjort aksjonærene litt for noen av de er jo veldig godt kjente og vi skal jo på hagefest der neste sommer så går praten veldig lett. Skal vi se hvor mye årsavgiften blir da kanskje opp i mot ca2000,- som jeg ikke synes er greit. Time will show.

Nå kommer sommeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...