axo Startet 21.Juni.2011 Del på Facebook Startet 21.Juni.2011 Lurer på hvor stort bevegelsesutslag armen på toppen av giret skal ha, og hvor det skal stå når båten skal framover,fri og bakover. På min kan den beveges mye fremover, men bare 2 cm bakover. Hvis dette er feil, hva kan årsaken være? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 Den kassa ser kjent ut. HAr en liggende og om du skulle trenge deler om det er ms gear. Min passet til md17c mulig samme ? .. Under den vrideren sitter det en gaffel som er tredd neppå en stor kon. denne konen sklir att og frem på en aksel og velger i mellom fremover og revers ( for å bruke båttuttrykk ) Når armen står som i bildet rett ut er den i fri... mener jeg hadde samme utslag både bakover og fremover. Når slitebelegget i konusene, som denna store klædden som vandrer att og frem neddi der treffer, blir utslitt kan deler av det løsne og gjøre så den blir lei og få ut og inn av gear. SLuring kan også forekomme. HAr du problemer med den ? Sitér dette innlegget Link to post
axo Svart 22.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Har holdt på et par års tid med motoren nå, og endelig fått start, skulle bare mangle om det ikke skulle være problemer med giret også.... Er det forskjell om motoren går, eller er avslått, med tanke på gear? Eller skal bevegelsen være der hele tiden? på tide å få detta på vannet nå. Tror det er et Ms-B gear. Er det komplisert å reparere, demontere? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 22.Juni.2011 Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Det skal være likt. Jeg løsnet festeskruene til skiftearmen og løftet den opp... da datt det av ei fjær og noe drit ned i kassa , så skal du demontere noe så ta ut kassa og legg den på¨benken først. :-) Enkel sak å skru på. Sitér dette innlegget Link to post
axo Svart 22.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Takk for opplysningen, så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.