Jump to content

Båtalarm: Erfaringer med Ontech GSM 9020 fra Clas O ?


Jens_P

Recommended Posts

Vurderer båt-alarm og Ontech GSM 9020 fra Clas Ohlson er en aktuell kandidat.

Ser det er muligheter for tilkobling av GPS, men CO har ikke den som beregnet i sitt vareutvalg.

 

Er det noen som har erfaring med denne?

Har en gammel Garmin GPS76 liggende med kabler. Er det mulig å koble til denne eller annen GPS på enkel måte?

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hos Elfa får du denne enheten 400 kroner billigere!

Bruksanvisning (på Svensk) her.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Eller du kan kjøpe en slik tk-102 GSM GPS tracker på ebay for enda 400-600,- billigere enn elfa igjen, de gjør stort sett samme nytten alle sammen.

Jeg har koblet min slik at om noen entrer båten så får den strøm og slår seg på, og da begynner den å sende posisjonen sin til meg via sms sammens med en URL til kart som viser posisjonen geografisk. Jeg får kontrollert at den fungerer som den skal hver gang jeg kommer ut i båten for da begynner den å sende. Slåes av og på via sms meldinger.

Mitt tips er telenor kontantkort koblet mot fri familie for da kan den sende uendelig med gratis SMS :cheers_wine:

 

Google tk-102 og du finner bruksanvisninger for den og ser hva de kan og ikke kan.

 

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Feil i linken ble det, takk for korrigering. :headbang:

 

ELFA's priser er notert.

 

GSM-kamera er interessant. Tror det blir vanskelig å finne en diskret plassering i min 21' daycruiser.

 

tk-102 er interessant. Ser at Maritim har tatt den inn i sortimentet sitt.

 

Er ute etter både tracker og alarm. Ser for meg GSM 9020 koblet mot vannføler og f.eks. at motor blir startet som mulig bruk.

Det er lite av verdi å hente ibåten. Vil tro jeg er mest utsatt for brukstyveri.

 

Får gå litt i tenkeboksen!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hei, har kjøpt en 9020 nå, som jeg ønsker at skal gjøre 3 ting; Innbruddsalarm, alarm ved tap av 220V, (Men fremdeles gi innbruddsalarm/sirene), og alarm v/ Høy vannstand i kjølsvinet.

 

Men slik jeg ser det klarer jeg bare å få til to av de om gangen? Kunne jo koblet to innganger i serie, men de 3 alarmene er så forskjellige i viktighetsgrad at jeg vil vite hvilken som går når jeg får SMS, er dette mulig? :flag_bp:

Redigert av Høvding (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...