Gyørgy Startet 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2011 Hei. Har en Perkins 4-108 på 49 hk. Kjøpte båten nov 2010. Hatt frostvakt påkoplet i hele vinter + startet den regelmessig i hele vinter. Hadde en 2 timers tur for å fylle diesel med det samme jeg fikk båten. Tatt service på motor i vår. Tok jomfruturen på søndag den 19.06.2011 og opplevet at tempratur nålen danset litt rundt 80 grader. Kjørte ca 1,5 time og stanset en flott plass, da jeg lot motoren gå på tomgang steg tempen mot 100grader.Ventet en time og sjekket vannet (ferskvannskjøling) tomt. Fylte på ca 6 liter og startet på hjem reisen og måtte stanse 4 ganger for å fylle på vann. Skiftet thermostat og fylte vann og da holdt tempen seg ca 80 grader,, kjørte motoren ved ca 2200 rpm i 15 min og da hadde jeg fin temp men halvparten av vannet var borte(ingen vann i oljen), Fylte på nytt vann og oppdaget at det minket mens motoren sto ,, ser ingen synlige lekkasjer men vann forsvinner ca 1 cm fra tanken på 10 min. Har mistanke på kjølesløyfen under båten. Skal prøve med konditor farge for å se om jeg kan lokalisere eventuelle lekasjer. Eller sette trykk på systemet HAR NOEN FORSLAG PÅ HVA DET KAN VÆRE????? Håper på snarlig hjelp så jeg får brukt båten :-) MVH Gyørgy Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Har du sjekket om du har frostvæske i kjølen? Om tetningene i vannpumpa er gåen oppfører den seg i blant slik at det lekker lite mens den går, og så fosser det ut mye straks du stopper motoren. Jeg hadde et slikt problem for mange år siden, og prøvde mye før jeg fant ut hva problemet egentlig var... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.