Jump to content

Det ryker fra startmotoren og den er dårlig-volvo penta 2002

sveinis

Recommended Posts

Hei! Har nytt batteri og ny startmotor. Etter å ha virket greit noen dager er startmotoren ugrei. Den starter bare av og til og det ryker fra "innslaget"(?). Også kun ved batteri innkoplet kan det ryke fra innslaget. (Er det innslag det heter, minisylinderen som ledningene på startmotoren går til (som ligger inntil selve startmotor/den store sylinderformede motoren)

er livredd for at st hans skal gå skeis pga dette, sikkert ventetid på ny starter og greier. Kan jeg åpne og fikse noe? Kan jeg ha fått en dårlig starter den er jo ny.

Mvh. Svein

Hvor nøyaktig er det røyken kommer fra?

Jeg mistenker at det kan være dårlig forbindelse på + polene på starteren,enten der du har skrudd fast + kabelen,eller den + kabelen som går "inn" til startmotoren kanskje det er gjort dårlig jobb der fra fabrikken.

Kommer røyken fra innsiden av innslaget, mådet være dårlig kontakt der inne.En del innslag er til å åpne,men dette bør du ikke gjøre siden du da nokså sikkert mister reklamasjonsetten.

Det kan også være noe med den mekaniske delen av innslaget også d.v.s det lille drevet som slår inn mot startkransen når starteren går.

Er det tregheter,eller på andre måter noe som gjøre at denne mekanismen ikke går som den skal,vil det påvirke mulighetene for å få skikkelig kontakt inni innslaget.

Sjekk uanstt at det er skikkelig kontakt på alle + og - forbindelser,før du går videre!

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...