Greigster Startet 23.Juni.2011 Del på Facebook Startet 23.Juni.2011 Heisann. Jeg er iferd med å kjøpe en eldre Coronet med OMC 5.7l Cobra motor. Motoren går som en klokke men det er noe gale med Giren; Den går i revers/Fri, men ikke framover. Etter hva uerfarne øyne kan se så fungerer vekslingen bra (wirene). Er det noen kjennere som kjenner igjen problemet uten videre graving? Hva vil en anta slikt vil koste å fikse? fire-sifra? femsifra? og har dere noen å anbefale i Stavanger/Sandnes-området? Båten ligger i Sandnes og den går kun i revers ;) Hilsen Greigster Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Hei. Litt greit og kunne få innformasjon om drevet. men det er vel mest sansynelig omc cobra drev. Det er ganske følsomt for waier justering. prøv og juster den først. er et rimelig engelt drev. har hatt opp mitt og byttet tetninger i det. og da gikk det bare framover. kun måtte justere det inn Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Greigster Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Heisann og takk for raskt svar Skipper! Da jeg fikk en åpning i morgen formiddag hos nærmeste båt-mekaniker med slipp, som faktisk lå 100m fra flytebrygga, måtte jeg ta en executive avgjørelse og hoppe på muligheten ti å få en kjenner til å sjekke motor og gir og gi meg tilbakemelding på hva som er feil.. (håper selvsagt på ærlig tilbakemelding om det kun er justering.. og ikke som mekanikern i Pondus med ekstra avgift for "lufting av motor" osv..) . Den forhenværende eieren har alt kjøpt ny Wire som er i posten på vei fra Canada, så skulle det være denne som må byttes så er det ikke lenge til den ankommer. Motoren gikk forresten ikke ut av Revers under flyttingen av båt.. noe som gjorde det veldig spennende da de ytterste båtene på bryggen dessverre ikke var de billigste, men det gikk til alt hell veldig bra (enn dog med noen svetteperler i pannen). Når jeg får svar poster jeg resultatet her i tilfelle andre skulle støte på samme problem God St.Hans alle sammen! Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Hawken Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 Hei. Har du fått noe hjelp? Jeg har en lik motor/ drev, og har nettopp vært igjennom det samme. Med riktig justering fungerer dette perfekt:). Det sitter 2 brytere i forb med de 2 girwirene, og det er disse som hjelper deg med å få den ut av gir når alt er justert riktig. Har du manualen på drevet ditt? Hvis ikke kan jeg kopiere denne og sende til deg dersom du er int. Mvh Håkon (915 39 470) PS. Tar ikke tlf i dag, da jeg er i bryllup Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 (redigert) Det er en "interupter switch" inne i bildet her...den kutter strømmen et ørlite sekund sånn at motoromdreiningen faller og drevet går lett i gir. Vikerkilen marina i østfold er god på omc Redigert 2.Juli.2011 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bearded Beast Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 (redigert) Hva er greia med den tanken med radiatorlokk - hvorfor går veivhusventilasjonen dit ? Redigert 2.Juli.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Greigster Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 heisann igjen og sorry for sent svar. som sagt måtte jeg ta en executive decision og da jeg fikk mulighet til å få båten på verksted på kort varsel. Verkstedet fant vann i motoren samt at tannhjulene fikk veldig dårlig tak da den var i gir. Følgtende to alternativer ble gitt; 1: Kjøp ny sterndrive og på den måten bytt alt og få båten operativ mens det ennå er ferie. Dette var dyrere men mer effektivt. 4000$ inkludert frakt fra USA + MVA 2: Kjøp deler og håp at jeg finner ut hva som a) gir vann i oljen og b) rett tannhjul. Dette alternativet er nok billigere på kort sikt men om jeg ikke finner rett pakning og endre opp med mer vann i oljen kan det fort bli dyrere samt tar mye lengre tid pga post-tid fra USA/Canada.. Det gikk derfor for nytt sterndrive i håp om at vi får oss en sommer på sjøen i år.. Det gamle sterndrivet vil bli omhyggelig undersøkt for å bli mer kjent med det og for å unngå å gå i samme fellen en gang til. Greigster Stavanger Sitér dette innlegget Link to post
Greigster Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Hawken: Det fulgte med en del manualer/info-sheets samt OMC techincal book. Dessverre var det mest salgspropaganda når det kommer til drevet. Jeg mottar det nye drevet imorgen, Mandag (UPS har bekreftet leveringen) og satser på at manual følger med også. Takker for bra tilbud og ser ikke bort fra at jeg tar kontakt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.