Jump to content

Tohatsu 9.9 1997, hvordan kan jeg sjekke om bensinpumpa er ok?

Tohatsu1

Recommended Posts

Har hatt en del problemer med min tohatsu 9,9 97 mod og har i dag tatt av forgasser. Fikk fortalt av en "tohatsuekspert"at når jeg blåste inn i membranpumpa(bensinpumpa)så skulle jeg kunne blåse luft inn,men ikke kunne suge luft ut.Spørsmålet er om det skal være helt stopp når man suger i pumpa? NÅr jeg suger er det ikke helt stopp,men det kommer litt luft kjenner jeg. Membranen så forøvrig hel og pen ut.

Skal membranen sitte fast i metallplata eller skal den være løs ?

I går ble forgasser demontert og blåst gjennom med trykkluft igjen.I dag ble den satt på noe er ihvertfall annerledes hehe. Nå gikk den fint på fullt turtall,men etter å ha gått på tomgang en stund "daua"den når jeg gav gass. Dette skjedde flere ganger i dag under fiske. Når jeg så skulle starte igjen,startet den lett men stoppa igjen med en gang. Merket meg da at pumpa var myk,og når jeg pumpa så måtte jeg pumpe like mange ganger som før første start. NÅr jeg hadde pumpa starta den fint. HVis membranen i pumpa er defekt,vil da besinen strømme tilbake mot tanken ved stopp? Skal ikke håndpumpa være fylt(ganske hard) når man først har pumpa den opp og startet?

Slenger meg på dene tråden da eg har noe det samme problemene med ein Tohatsu 9,9, denne går fint på lite turtall men den dør hen etter 20-30sekunder når eg har full gass. Vil tru det er bensin-pumpa som er synderen. Motoren går lengre når eg pumper litt i tillegg, lufting og slanger til tanken er ok så det er det ikkje Er det noen som veit om det går ann å få kjøpt deler via nettet til disse motorene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...