Nemo Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 På min motor har jeg en Y som giver til oljetrykk og alarm for lavt oljetrykk er koblet på. Har vert inne på tanken å få målt oljetemeratur, men har ikke funnet noen plass til å sette den. Det er jo ikke likegyldig hvor man setter giveren ellers kan målingen være usikker. Har ikke sett noen kombinerte givere med flere funsjoner. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Du har jo et adapter som settes på mellom oljefilter og motor, men det krever at motor har spin-on filter. Om det er de rette verdiene som blir avlest herfra er en annen ting?adapter Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Ja da har jeg fjernet ledning fra tempmåleren som går til panelet, og jammen ble det ikke 60grader ut av det. . Jeg er nesten sikker på at jeg kjente en dråpe i øyekroken . Vel, dette betyr at det nok en gang med båten min er ryddet opp i rot og tull takket være gode båtvenner her inne. Skal ta en tur til Maritim i morgen tidlig etter jobb og be om å få en topolet giver til begge målerne, er jo optimist nå etter dagens opptur. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Du skal ikke ha en topolt giver, men en giver for to instrumenter. Viktig å se forskjellen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
cheetah Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Vet ikke om maritim har dual giver men her har de ihvertfall. http://telmo.no/Produkter/Instrumenter/Tilbeh%C3%B8r-til-instrumenter/Givere/FARIA-Giver-vanntempm%C3%A5ler,-Dual-1-8-gjenge,-90414-025890414.aspx Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Ok, da skal jeg begynne "søket" i sandviken i Bergen og jobbe meg inn i sentrum og i tillegg lage litt kaos i trafikken med laaaang lastebil. Noen har nok en giver for to instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 (redigert) Har du fått orden i målerene? De hadde ikke overgang og enpolt giver til motoren på maritim så sjekket på biltema og der hadde de både giver og overgang som passet Satt det i motoren og koblet til det gamle instrumentet mitt. Skrudde på tenningen og pinnen i måleren beveget seg litt opp. Men når motoren blir varm så øker ikke den Ser at spenningen øker mellom jord på måleren og signal inn. startet fra ca 4v og stabiliserte seg på 7.70v. er det bare at instrumentet ikke passer til giveren eller er instrumentet gåen Går det an å åpne måleren og modifisere den litt? Når det begynner å fungere så fant jeg ut at dynamo sannsynligvis er gåen siden den ikke lader Redigert 6.Juli.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Hei og hopp. Jeg fikk omsider nye givere av typen Faria dual på plass i går og det virker som bare det. Ble ørlite bekymret for at tempen virket for godt men heldigvis slo termostaten inn. For å få dette til å funke var det med en bakkelitt lignende skive som ble lagt mellom de to ledningene. Prøvde jo selvsagt uten siden jeg var overbevist om at det kunne ikke være noe å samle på, fikk jo fort svar på det Delene ble bestilt fra Telmo via Marinesenteret i Bergen siden de ikke selger til private, tok en dag så var de på kjøkkenbenken til fruens store glede. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 (redigert) Godt å høre da Redigert 7.Juli.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.