Jump to content

CMD 4,2 270 feil på to sylindrer

ferot

Recommended Posts

Etter skifte av toppakning er på min CMD270 (mercruiser) går den kun på kun på fire av seks sylidrer. Jeg har demontert toppen på nytt og stadfester at det ligger diesel på toppen av stemplene. Jeg har også oppdaget at en av de hydrauliske ventil løfterne kan komprimeres ca 1mm. Er det noen i forumet som har vært borti lignende problemer. Ellers mistenker jeg at stempelringene har kokset seg fast og at dette kan være årsaken. Finnes det en mirakelkur som evt kan løsne disse?

Til informasjon har jeg kryssbyttet injektorene slik at det ikke er innsprøyningsfeil.

Sjekk at ventil løfterne fungerer som de skal. Det er mulig å sette stengene feil, utenfor løfteren.

Ta av deksel på toppen og kjør motoren på starter med stopp knapp aktivert så ser du om alle ventiler beveger seg som de skal.

Boltene til toppene skal muligens trekkes til etter første oppstart og motoren har blitt driftsvarm.

Trekkes til på kald motor, dagen etter.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...