ferot Startet 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2011 Etter skifte av toppakning er på min CMD270 (mercruiser) går den kun på kun på fire av seks sylidrer. Jeg har demontert toppen på nytt og stadfester at det ligger diesel på toppen av stemplene. Jeg har også oppdaget at en av de hydrauliske ventil løfterne kan komprimeres ca 1mm. Er det noen i forumet som har vært borti lignende problemer. Ellers mistenker jeg at stempelringene har kokset seg fast og at dette kan være årsaken. Finnes det en mirakelkur som evt kan løsne disse? Til informasjon har jeg kryssbyttet injektorene slik at det ikke er innsprøyningsfeil. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Sjekk at ventil løfterne fungerer som de skal. Det er mulig å sette stengene feil, utenfor løfteren. Ta av deksel på toppen og kjør motoren på starter med stopp knapp aktivert så ser du om alle ventiler beveger seg som de skal. Boltene til toppene skal muligens trekkes til etter første oppstart og motoren har blitt driftsvarm. Trekkes til på kald motor, dagen etter. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.