Jump to content

Nytt startbatteri til båten


spilli

Recommended Posts

De er vel ganske like. Jeg har et Optima Red Top som startbatteri. Det har ikke vist antydning til alderdomssvakhet og er 14 år gammelt. Det gir såpass høy strøm at motoren starter "nesten før jeg vrir på nøkkelen". Til føding av baugpropell og ankerwinch foran har jeg et Maxxima batteri. Det er nesten helt nytt (bare 5 år), så jeg har begrenset erfaring med det. Men når jeg bruker baugpropellen, må folk som står på dekk foran holde seg fast. Enten du velger det ene eller det andre tror jeg ikke du kommer til å angre. Den dagen jeg må bytte startbatteri er i alle fall et konvensjonelt syrebatteri helt utenkelig for meg.

 

Eivind

Link to post
Share on other sites

Optima RedTop er vel noe av det beste... det har ogsaa fordelen av at det taaler frost bedre enn mange andre.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Det som også er bra med disse er at de tåler ubegrenset med ladestøm fra dynamo, og dermed lades opp veldig raskt. Jeg bruker Redtop til start vinsj og thruster. Men det er ikke noe gode til forbruk, og bør ikke tappes helt ut.

Men til start er de helt utrolige.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...