kentm Startet 26.Juni.2011 Del på Facebook Startet 26.Juni.2011 (redigert) hei jeg har en Peugeot xdp2. jeg trenger noen deler til sån motor hvor kan må få bestil deler til di? Redigert 26.Juni.2011 av kentm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 26.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2011 https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31094/96_1656943353.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 26.Juni.2011 Del på Facebook Svart 26.Juni.2011 Trådene blir snart slette vis du ikke forandrer på tittelen.. feks = Hvor kan man kjøpe deler til Peugeot ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 (redigert) Er det ingen her på BP som har hatt behov for reservedeler til en slik motor? I såfall er det et godt tegn! Det understøtter inntrykket av at motoren er svært slitesterk. XPD2 er samme motor som satt i mange Peugeot-biler av typen 504, 505 og 604. Peugeotforhandlere vil formodentlig kunne skaffe deler til selve motoren. Deler som gjelder mariniseringen (f.eks. oljefilter, luftfilter) vil ikke Peugeotforhandlerne ha noe peiling på. Ettersom det er noen år siden disse motorene ble marinisert, finnes det vel kanskje ingen verksteder eller forhandlere som fortsatt sitter med informasjon om deler. Her er noen hint om mulige slitedeler: Glødeplugger: NGK D-Power Y-924J Termostat: Triscan 8620 5180 Oljefilter: Knecht/Mahle OC103 eller Mann W936/4 eller Fleetguard LF678. Pass på at overgangstabeller vil foreslå Fram PH20, men dette har litt større diameter slik at det vil kunne subbe borti et dieselrør som muligens står like ved oljefilteret. Fram 20A er smalere og vil antakelig være OK. Ikke bruk oljefilteret som er anbefalt for biler med denne motoren. De er for små og – såvidt jeg forstår – gir for liten gjennomstrømning og derved for liten kjøling av oljen. Luftfilter: Har ikke funnet noe som passer og har derfor modifisert et som var nesten likt. Dimensjonen er ikke så viktig siden det bare består av en grov skumplast. Sjekk om oljeventilasjonen på toppdekselet er koblet til luftinntaket. På noen av disse motorene er ventilasjonen åpen slik at oljedamp slipper rett ut i motorrommet. Bildet i innlegg nr. 2 viser åpen ventilasjon. Dette gir oljelukt i båten. Man bør da lodde en slangestuss på luftfilteret og kople en slange til ventilasjonen. Redigert 2.Juli.2011 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 (redigert) Korreksjon til min post ovenfor: De nevnte oljefiltrene har 13/16"-16 UN-gjenger. Det er formodentlig mer vanlig at filterholderen har M20 x 1,5-gjenger. I såfall vil Bosch 451 103 238, Mann W840 og tilsvarende passe. Redigert 21.Oktober.2012 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tarsis Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 http://www.indenor-retro.de/englisch.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.