Vidar Westreng Startet 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2011 Hei Vi har en Draco 18 st, med en vp aq 151 a. Ved vinterkonservering i fjor fungerte alt helt topp. Motoren bare summer når den går og tomgangskjøring var ikke noe problem. Når vi skulle starte den opp før sommersesesongen, så ville den ikke gå på tomgang. Hvis vi gir gass, så går den helt fint, men så fort vi prøver å holde turtallet, så dør den fort ut. Så for å få den til å gå, så må vi sitte å mate på gasshendelen. Vi har byttet alle tenningsdeler etter dette og tatt ut og renset forgassere samt montert nye pakninger i disse. Vi har prøvd å jusere tomgangen, tenning osv, men ingenting virker. Vi begynner nå å bli ganske frustrerte og er ganske enkelt tomme for ideer. Er det noen her inne som har vært borti det samme problemet, så ville alle svar være til stor hjelp. Hilsen en frustret sjømann Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 Rens forgasserne en gang til, problemet ligger mest sannsynlig der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Vidar Westreng Svart 26.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 Hei Vi har renset den 3 ganger nå, men finner ingen feil eller ett sted det er tett. Vi også var rimelig sikre på at feilen satt der, men er ikke lett å finne noe Sitér dette innlegget Link to post
Vidar Westreng Svart 27.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Ingen som har noen tips til hva dette kan være. Alle hull og dyser er gjort helt rent. Nye pakninger osv. Vi står helt fast :( Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 sjekket att den ikke har hoppet over på register reim? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 (redigert) Har denne motoren Solex forgassere(med oljedemping) så sitter det en gummibelg der. Denne finner du ved å skru løs topplokket på gasseren. Om det er rift/sprekke/hull i denne gummimembran så vil du kunne oppleve noe lignende. Er det en gasser så merker du at det er veldig lite kraft, men to gassere så vil det ikke være like merkbart. Du kan begynne med å sjekke oljenivået i gasserene, er det sprekk i membranen så forsvinner olja. Redigert 27.Juni.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Styrbert Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 (redigert) Har samme motor (aq 151 a) og kanskje samme gassere ... 2 stk Solex 44 pai? Det er i hvertfall disse 2 motoren ble levert med originalt. Kan ikke huske at den har oljepåfylling? Har du sjekket vannavskiller/bensinfilter. Er bensinfilteret nytt? Kan jo være at du har fått vann/kondens i tanken i løpet av vinteren. Kan det være urenheter som kommer fra bensinledning/tank? Det høres ut til at den bare får bensin når du bruker akselrasjonspumpa og at en eller annen dyse eller kanal er tett. Først rent drivstoff, så rense gasserne ... Redigert 27.Juni.2011 av Styrbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.