Jump to content

raymarine c80 starter ikke


m/s draugen

Recommended Posts

Hadde noe som kan høres ut som et liknende problem med en helt ny E120 på forrige båten i begynnelsen av 2007. Under normal drift ble skjermen helt mørk men bildet kom tilbake igjen sekundet etter. Trengte ikke å slå den på igjen med bryteren.

Dette foregikk til stadighet og ble ikke iorden før jeg fikk den oppdatert med ny programvare. Var visst et problem Raymarine hadde på dette tiden og jeg måtte vente en stund på den nye programvaren.

Virket som om det var ekstra ille når jeg brukte neddimming av lysstyrken. Men det ble nå iallefall iorden etterhvert. Prøv å kjør med full kontra redusert lysstyrke og se om dette utgjør noen forskjell på feilhyppigheten.

Link to post
Share on other sites

Kommer ikke så langt at jeg klarer det.Når jeg slår på bryteren for pidestallen på bryterpanelet der plotteren er koplet,slår den seg på av seg selv.Det eneste som kommer frem er navnet på plotteren,så slår den seg av igjen og samme kommner opp,etc,etc.Hjelper ikke om jeg trykker på noen knapper,tar ut brikke etc.Den vil rett og slett ikke starte.

Det skal sies at da jeg monterte en dieselvarmer i går så falt det noen koblinger ut,men disse er koblet på igjen og alt unntatt plotteren funker.

 

Må den sendes inn for evnt.restart eller liknende?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med en C120 i vinter, og gjorde følgende; Hold nede startknappen og knappen ved siden av samtidig. Du får da spørsmål om å konfigurere plotteren på nytt, her svarte jeg ja. Ulempa er at du da mister all infornasjon i plotteren, og får tilbake fabrikkinnstillingene. Tok meg noen timer å justere opp maskinen på nytt, men alle kartlogger og fiskeplasser er borte for alltid. MEN plotteren er som ny.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med en C120 i vinter, og gjorde følgende; Hold nede startknappen og knappen ved siden av samtidig. Du får da spørsmål om å konfigurere plotteren på nytt, her svarte jeg ja. Ulempa er at du da mister all informasjon du har lagret i plotteren, og får tilbake fabrikkinnstillingene. Tok meg noen timer å justere opp maskinen på nytt, men alle kartlogger og fiskeplasser er borte for alltid. MEN plotteren er som ny.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...