DaniB Startet 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2011 (redigert) Heisann. Er det noen som har erfaring med å vinterlagre båtene sine i sånne "telthaller"? Vurderer og sette opp en sånn hall til vinteren for og lagre båten i. Fant f.eks en her som var rimelig, men vet ikke om denne duger. Telt Visst jeg i tillegg f.eks isolerer godt rundt motoren, vil dette holde da? Legg gjerne ved linker visst dere har til andre valg. Redigert 27.Juni.2011 av DaniB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Jeg har 9 arbeidsdager igjen før jeg skal ha sommerferie og her kommer du å snakker om isolering av motor i vinteropplag... Kuldegrader.... vind.... Is på sjøen.... HALLLoOOO... isen gikk for under tre måneder siden. Det er ondskapsfullt å begynne å prate om dette nå. Men for all del... Telt er sikkert fine greier. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Pimsoll Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 (redigert) Gjelder å være tidlig ute .. sikkert flott det der, hvis det ikke blåser mye hos deg. Bare ha god ventilasjon og ta inn puter. Synes den "garasjen" så dyr ut, sjekk ut netthandelen.no og søk på garasje ... Skjønner ikke helt hvorfor du skal isolere motoren hvis denne utenbords, så er den vel uten vann. Redigert 28.Juni.2011 av Pimsoll (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Jeg har lagret båt i en sånn ved siden av huset. Viktig med god lufting da gresset skaper en del fyktighet inni teltet og blir ganske rått. Hadde et sånt fra netthandelen til en 16 fots båt. Utrolig nok tåler den mye snø før den kolapser, værre er det med vinden så det er greit om man får satt det opp i le. Kunne vært greit å kjøre litt glykolblanding som en avsluttende gjennomkjøring av motoren bare sånn i tilfelle. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 ...Men for all del... Telt er sikkert fine greier. Du skal ikke se bort i fra at vi kunne komme til å trenge et slikt telt i sommerfeien også RSL 2 dager igjen for meg nå Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Du skal ikke se bort i fra at vi kunne komme til å trenge et slikt telt i sommerfeien også RSL Hehe.. Den dagen jeg seiler svAda inn i et partytelt, er det nok tryggest at jeg gjør landkrabbe av meg .... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mouche Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Selv klarer jeg meg godt med et langt aluminiumsrør som settes på selvlagde bukker som står i båten og over dette trekker jeg en billingpressening til 200 kroner som holder tre/fire år i allefall. God åpning i begge ender og alle puter tatt inn. Motoren henger bakpå og pakkes ikke inn (dekket av preseening)! Glykol har jeg aldri brukt. Dette har fungert meget greit, og billig, med tre forskjellige skjærgårdsjeeper de siste femten årene og ser ingen grunn til å bruke noe telt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
DaniB Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Jeg er litt tidlig ute men tenkte jeg skulle bestille inn nå så det va klart til vintern. Fant ett annet telt også som virket greit, fra Danmark, men det var ganske rimelig frakt. Dancover Koster noen tusen, men regner med at det koster mer pr år og vinterlagre den hos en bedrift. Jeg bor i Ålesund å her e jo det ganske mye vind, så det spørst om ett sånt telt tåler en hard vinter da. Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Min båt får heldigvis stå inne i ene fjøskjelleren om vinteren, men synes det er en god ide å gjøre som trådstarter spør om mht telt, hvis ikke det er for værhardt der. Mvh Knut Sitér dette innlegget Link to post
DaniB Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Hei. Oppdater her litt. Jeg gikk til innkjøp av det siste teltet jeg linket til fra Dancover. Båten har stått inni det siden november, og foreløpig står den veldig godt der. For oss som ikke har naust eller garasje synes jeg dette sålangt er ett godt alternativ. Har ikke testet teltet med store snømasser ennå, men så lenge en er flink og få ned snøen fra taket så går det nok bra. Teltet sto helt fint under uværet Dagmar, riktig nok litt i le bak ett hus, men flere trær i nabohagen veltet. (har 18 tunge heller/steiner på stormklaffene rundt teltet) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.