Laholm Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Vinnes i Fusa: 100 kr inklusive strøm og vann. Betales i konvolutt, kvittering legges lett synlig. Ikke noe kontroll til nå, men jeg gjør meg ikke til kjeltring for den summen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Fanafjord Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Ser vel ut at prisnivået har gått kraftig opp i Norge. Et par tre år siden var normalen på 75 - 100 kr. Idag ser det ut at den ligger nå på 150 - 200 kr. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Julie III Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Vi har betalt over 200 på de stedene vi har vært. Men prisnivået virker ihvertfall å ligge under Sverige. I Tanumstrand var det 310,- og dårlig med tilgang til vann. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 (redigert) ¨Vi går ikke inn i gjestehavna hver natt. Bruker gjerne utehavner eller gratis kommunal kai et par dager og så igjen gjestehavn når man skal ha en "skikkelig" dusj og vanntanken i båten skal fylles. Totalsett er gjestehavnepriser fortsatt ikke den helt store utgiften. Redigert 2.Juli.2011 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
kes Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Sagvåg på Stord, f.o.m. 35 fot kr. 200 for kun fortøyning. Eneste fasilitet i tillegg til fortøyning, er dusj hos havnesjefen til kr. 30. Havnen administreres av Stord Hamnestell som tydeligvis ikke vil ha båter inn der. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Engelsviken nord for Hankø i forige uke: kr 125 inkl. strøm og dusj + kjempekoselig lokalmiljø. Er ellers enig i at uthavn er best(og billigst). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Anonym Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 På Aker Brygge koster det 170,- for anløp før kl 18. Etter kl 18 koster det 10,- pr. fot (dagleie går til fradrag dersom den allerede er betalt) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Da er Os sentrum (Hordaland, ikke Østerdalen) i den andre enden av skalaen. Her er det ny havn utenfor det nye kulturhuset (Oseana). Havnen er ferdig, strøm og vann tilkoblet osv. Båtplassene skal selges unna (som alt annet i denne kommunen). Pris pr. plass er 200 0000 for 30 års leasing, + en sum for vann og strøm, ryktesvis rundt 3 000 pr år i utgangspunktet. MEN: De plassene som enda ikke er solgt står til fri disposisjon, ikke kaileie, ikke betaling for strøm, vann til fri avbenyttelse. Dette tilbudet vil nok ha begrenset varighet, men ser ut til å være gyldig ut året. Det andre alterntivet i Os er langs elvebredden, et fantastisk sted hvis du er fascinert av vind og strøm i motsatt retning, grunne forhold osv. Det skal lages en havn til, med 20 gjesteplasser. Når den kommer vet jeg ikke, heller ikke hva båsbredden blir. Når jeg får tid skal jeg legge inn info og bilde i havneforum, men det blir ikke i dag (Kjøkkentjeneste, middagsgjestene kommer om 25 minutter, men jeg sniker meg til litt Båtplass) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Ask Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Leirvik er iallefall ei havn eg styrer unna heretter. Var der i påsken og da var prisen dobla fra året før. Pris nå er 300kr inkl strøm for båt over 35føtter. Stavanger ved oljemuseet 75kr pr døgn uten strøm, 75kr i tillegg for strøm. Utsira gratis. Brandasund meiner eg var 80kr med strøm. Hei igjen. Leirvik har eg styrt unna i mange år! Ved Kilstraumen tok dei NOK 150 med straum for vår 38 fots båt. (Gratis levande steinbit under brua, men eg måtte henta den sjølv:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Laholmen ! Mener du virkelig 2 mill for kjøp av båtplass ? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Verdens ende: 280,- per døgn inkl. strøm for båt over 40 fot. Betales i automat på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 litt peiling; Tyrkerleif; 200 000 (men det er kun "bygsling", plassen faller tilbake til kommunen etter 30 år (ikke 300......) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
frankD Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Det er 200 kr natt i Rørvik, NordTrøndelag også. Glad for at jeg har anker og gummibåt. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.