Jump to content

Dyraste norske gjestehamn sommaren 2011?

Ask

Recommended Posts

Ser vel ut at prisnivået har gått kraftig opp i Norge. Et par tre år siden var normalen på 75 - 100 kr. Idag ser det ut at den ligger nå på 150 - 200 kr.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

¨Vi går ikke inn i gjestehavna hver natt. Bruker gjerne utehavner eller gratis kommunal kai et par dager og så igjen gjestehavn når man skal ha en "skikkelig" dusj og vanntanken i båten skal fylles.

Totalsett er gjestehavnepriser fortsatt ikke den helt store utgiften.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Da er Os sentrum (Hordaland, ikke Østerdalen) i den andre enden av skalaen. Her er det ny havn utenfor det nye kulturhuset (Oseana). Havnen er ferdig, strøm og vann tilkoblet osv. Båtplassene skal selges unna (som alt annet i denne kommunen). Pris pr. plass er 200 0000 for 30 års leasing, + en sum for vann og strøm, ryktesvis rundt 3 000 pr år i utgangspunktet.

MEN: De plassene som enda ikke er solgt står til fri disposisjon, ikke kaileie, ikke betaling for strøm, vann til fri avbenyttelse.

Dette tilbudet vil nok ha begrenset varighet, men ser ut til å være gyldig ut året. Det andre alterntivet i Os er langs elvebredden, et fantastisk sted hvis du er fascinert av vind og strøm i motsatt retning, grunne forhold osv.

Det skal lages en havn til, med 20 gjesteplasser. Når den kommer vet jeg ikke, heller ikke hva båsbredden blir.

Når jeg får tid skal jeg legge inn info og bilde i havneforum, men det blir ikke i dag (Kjøkkentjeneste, middagsgjestene kommer om 25 minutter, men jeg sniker meg til litt Båtplass)

Laholm

Leirvik er iallefall ei havn eg styrer unna heretter. Var der i påsken og da var prisen dobla fra året før. Pris nå er 300kr inkl strøm for båt over 35føtter.

Stavanger ved oljemuseet 75kr pr døgn uten strøm, 75kr i tillegg for strøm.

Utsira gratis.

Brandasund meiner eg var 80kr med strøm.

Hei igjen.

Leirvik har eg styrt unna i mange år!

Ved Kilstraumen tok dei NOK 150 med straum for vår 38 fots båt.

(Gratis levande steinbit under brua, men eg måtte henta den sjølv:-)

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...