Magne_F Startet 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2011 Hei. Jeg får omsider montert en ny flex-o-fold propell, og lurer på hvordan jeg bør behandle denne for å forhindre groe. Har søkt litt og funnet noen tips, men ønsker flere erfaringer. Planlegger å ha båten i boblehavn i vinter om dette betyr noe. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Gror det så mye på de når de er fine og glatte? Jeg skal også på med en flexofold propell neste uke, men har i utgangspunkt ikke tenkt å gjør noe spesielt med den. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
baatsman Svart 28.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Hadde Flex o fold på den forrige Baven og kun polerte propellen. Hadde ingen groing. Har nå Volvo sin foldeprop, og polert den på nytt. Noen bruker sprit-tusj. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Arild Iversen Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Har trebladet Flex O Fold på min båt. Flere kjerringråd er prøvd, men å si at det ene er bedre enn det andre blir vanskelig. De to siste årene har jeg imidlertid pusset og gnikket etter beste evne og sauset godt inn med vaselinolje (kjerringråd det også ), og faktisk så har groing vært helt minimal, kun litt rur. Båten ligger ute hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Har samme propell og ligger ute hele året. Har spurt mange om råd og det som ser ut til å gjelde er at alle anbefaler å pusse den blank. Tusj virket i gamle dager, men nå er giften borte fra disse. Jeg har ligget ute i 6 år og har ikke hatt nevneverdige problemer med groe på propellen. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Bruker spray stoff beregnet på propell, så blir det jo også en tur under båten i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.