Jump to content

Edit History

Pmehren

Pmehren

Trikkern89 skrev On 20.4.2016 at 19.39:

Er den klassifisert som havseiler ?

Den er vel neppe klassifisert stort i det hele tatt. Designet har nok en klassifisering men disse var halvfabrikata med dertil mye "petter smart" løsninger. Jeg har kryssa atlanteren 2 ganger og bodd flere år i større seilbåt, og jeg hadde IKKE kryssa noen havstrekk i denne, no way. Roret knakk TO ganger (utenpåliggende ror med hengsler er standarden på disse), vinduene på siden for store for dårlig vær (og sitter bare i klemlist orginalt, jeg skrudde de på min). Båten kan og være skummel i stor sjø på lens fordi den surfer lett, og da blir det ekstrem påkjenning på roret ved eventuell broach, begge rora knakk under sånne omstendigheter. Jeg lagde nytt ror forsterket med glassfiber og fester i 8mm alu, tror fortsatt ikke jeg hadde stolt på det i åpent hav. Jeg ble overaska i oslofjorden på høsten av typ sterk kuling med storm i kasta (og hagl), og båten føltes som ei vaskebalje. Nei, har du denne så kos deg langs kysten, der er den ypperlig :) var på utrolig mange fine turer med den. (etter å ha lest innlegga dine trikkern, tror jeg kanskje du har kjøpt min tidligere båt? :P Tohatsu motor, litt ugreit elektrisk anlegg, autopilot)

Pmehren

Pmehren

Den er vel neppe klassifisert stort i det hele tatt. Designet har nok en klassifisering men disse var halvfabrikata med dertil mye "petter smart" løsninger. Jeg har kryssa atlanteren 2 ganger og bodd flere år i større seilbåt, og jeg hadde IKKE kryssa noen havstrekk i denne, no way. Roret knakk TO ganger (utenpåliggende ror med hengsler er standarden på disse), vinduene på siden for store for dårlig vær (og sitter bare i klemlist orginalt, jeg skrudde de på min). Båten kan og være skummel i stor sjø på lens fordi den surfer lett, og da blir det ekstrem påkjenning på roret ved eventuell broach, begge rora knakk under sånne omstendigheter. Jeg lagde nytt ror forsterket med glassfiber og fester i 8mm alu, tror fortsatt ikke jeg hadde stolt på det i åpent hav. Jeg ble overaska i oslofjorden på høsten av typ sterk kuling med storm i kasta (og hagl), og båten føltes som ei vaskebalje. Nei, har du denne så kos deg langs kysten, der er den ypperlig :) var på utrolig mange fine turer med den.

Pmehren

Pmehren

Den er vel neppe klassifisert stort i det hele tatt. Designet har nok en klassifisering men disse var halvfabrikata med dertil mye "petter smart" løsninger. Jeg har kryssa atlanteren 2 ganger og bodd flere år i større seilbåt, og jeg hadde IKKE kryssa noen havstrekk i denne, no way. Roret knakk TO ganger (utenpåliggende ror med hengsler er standarden på disse), vinduene på siden er livsfarlig store for dårlig vær (og sitter bare i klemlist orginalt). Båten er og litt skummel i stor sjø på lens fordi den surfer lett, og da blir det ekstrem påkjenning på roret ved eventuell broach, begge rora knakk under sånne omstendigheter. Jeg lagde nytt ror forsterket med glassfiber og fester i 8mm alu, tror fortsatt ikke jeg hadde stolt på det. Jeg ble overaska i oslofjorden på høsten av typ sterk kuling med storm i kasta (og hagl), og båten føltes som ei vaskebalje. Nei, har du denne så kos deg langs kysten.

• Create New...