Aquadoren Svart 1.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Noen som vet hva knappen til venstre i bilder er? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Aquadoren Svart 1.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Jeg har 5 ledere som går inn i spaken. 3 av de er til tilten på drevet, de 2 andre antar jeg er til mikrobryter for Neutral, men ble litt usikker på denne knappen til venstre for spaken? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
pipp Svart 1.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Jeg har to brytere på toppen av spaken til valgfritt bruk. Er det en av disse som sitter foran din? (Jeg har toppmontert spak) Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 1.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Da har mekaniker vært på besøk. Vi lesere ut av diagnoseverktøyet at det ikke er samsvar mellom neutral switch og gass/gir pådrag. Lenger kom vi ikke i dag. Prøvde å rekalibrere gasshendel ihht brukermanual, men nekter å gå i kalibreringsmodus. Jeg er drita lei VP elektronikk....... Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Windy37GM Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Hmm. Og det hjelper ikke å gjøre motoren/båten strømløs en stund, si en 5-10 minutter? For å resette sker og ting liksom. Synd du har trøbbel.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Aquadoren Svart 2.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Jeg koblet fra både start og forbruksbatteri en stund , hjalp ikke noe. Båten ble hentet av redningsselskapet og slept til VP- verksted i dag. Spent på hva de finner ut. Jeg reiser på jobb i morgen så har ikke mer tid til feilsøking. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
DieselDahl Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Jeg tipper det er mikrobryteren til neutral i gass-spaken som enten er ute av stilling, defekt eller har mistet kontakt. Prøv å koble fra den og mål gjennomgang i bryteren når spaken står i hhv neutral og i gir. Prøv også å kortslutt for å se om motoren kan startes. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Har prøvd dette, mikrobryter er ok. Heller mer til at det er et potmeter på gassen som er i ulage. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Windy37GM Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Fant du ut av denne? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Aquadoren Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Rapport fra VP-verksted: Får ikke lenger noen feilmelding på diagnose. Står fast, ønsker å skifte EDC kontroll unit, estimert 40 000,-. Har bedt de om å sjekke potmeter først, har ikke fått noen tilbakemelding... De hadde ikke andre EDC-engheter liggende som kunne testes med, så må kjøpe ny... Hvor mye h...skal man kunne få med en motor... Noen som har en brukt EDC enhet til salgs? Gode råd? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Aquadoren Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Det var ikke potmeteret. Verksted vil nå skifte EDCen, estimert 40 000,-. Men jeg får ingen garanti om at dette løser problemet...Det blir mitt ansvar iflg dem....så om det ikke løser problemet må jeg fremdeles betale for ny EDC, de tar den ikke i retur... Føler meg rævkjørt, men hva kan jeg gjøre? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
hanto1 Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Det er rett og slett for dårlig at merkeverksteder ikke har nødvendig utsyr, herunder EDC for å få stilt rett diagnose.De skal liksom være eksperter, det tar de i alle fall betalt for. Ser ut som man like gjerne kan bruke garasjeverksteder, makan til ræva service! Hadde sent en mail til VP norge og spurt om det er slike merkeverksteder de vil ha.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Volvo Penta KAD44 EDC unit fra ebay. 12000,- EDC mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Aquadoren Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Takk for link bavaria! Må sjekke om dette er rett modell først, kan være aktuelt. Utfordringen er at de ikke vet om det er denne som er problemet..... Har snakket med VP-Norge...de skulle se om de hadde noe liggende for å teste og mente dessuten det skulle være mulig å få testet skikkelig først om det var EDC som var gåen. Venter på svar.. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Har du målt om du får spenning ut fra elektronikken når du vrir nøkkel helt om? Altså inn på 85 hvis jeg leser tegningen rett (ser du tidligere målte 86 som er minus?), du kan jo forsøke å sette spenning inn der for å se om starteren slår inn. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Båten ligger på verksted og jeg er bortreist på jobb, så blir ikke gjort mer fra min side nå. Må sette min lit til verkstedet, men jeg skal selfølgelig gi de hint om de gidder å høre Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Aquadoren Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Etter at jeg kontaktet VP Norge fikk jeg snakket med en meget serviceminded Frank, han skulle sjekke om han hadde en EDC liggende for å teste. Det hadde han og han sendte den straks avgårde til verkstedet. De kunne etter dette slå fast at min EDC var ødelagt, så nå har jeg bedt de bestille ny. At jeg personlig må inn å megle mellom VP-merkeverksted og VP-Norge for å løse dette synes jeg er drøyt. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Frøken Fryd Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Hva skjer med slike havarerte EDCer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.