Jump to content

ford sabb 54 koblingskjema starter


shaldor

Recommended Posts

Selve starteren er ikke noe stort problem. Jeg har en slik starter ute i garasjen, og tilkoplingene er ganske standard. Men den er satt opp med et løst rele, og dermed også mye ekstra kabling. mistenker at det er det som kalles 1,5 polt anlegg. Dvs 2 polt under drift, og 1 polt ved start.

 

Jeg har et skjema ett eller annet sted, skal se om jeg finner det igjen..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Den øverste polskruen på bildet skal inn på batteri +, den nede litt til venstre skal inn på hovedstrøm starter, og stikkeren i bakkant oppe skal til tenningslåsen nr 51 er det vel..hmmm, er to stikkere her....topolet innslag? :smiley:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Topolet betyr at du må ha pluss på den ene og minus på den andre. Jeg hadde helt glemt koplingsskjemaet jeg skulle sende deg, skal se om jeg finner det i kveld.

 

Det er vel solenoiden du har lagt inn bilde av, dvs den delen som trekker ut drevet til starteren når du setter strøm på. Også kalt innslaget.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...