alidal Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 I dag er det helt vindstille... Har storseilet oppe ennå, men nå henger det bare å blafrer Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Dette "CE sertifikatet" fra DNV lukter det skikkelig svindel av. CE merket er produsentens EGENERKLÆRING for at båten tilfredsstiller de standarder som gjelder for det regelverket den er konstruert for. Det er egentlig ikke verdt en skitt i praksis da enhver anerkjent nasjonal kontrollinstitusjon kan underkjenne produsentens vurderinger opp mot disse standardene og sågar kreve produktet stanset omsatt eller trukket tilbake fra markedet om de oppdager at produktet ikke tilfredsstiller standardene det er CE merket opp mot. CE erklæringen er INGEN SERTIFIKAT. DNV utsteder heller IKKE CE merking på vegne av produsenter. Dette er er produsentansvar. Kan du sende en nærmere beskrivelse eller nærfoto av dette "DNV-sertifikatet" fra denne produsenten.? Dette er nemlig meget interessant å se nærmere på. Sitér dette innlegget Link to post
salti Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 I dag er det helt vindstille... Har storseilet oppe ennå, men nå henger det bare å blafrer var ute på urter å fiska i ettermiddag. virkelig stille og fint.såg 2 seilbåter som sakte seig mellom urter og røver ca kl 17. kan det være deg/dere jeg såg da? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 ...tok turen over i ca 16 tiden og det gik kjempe fint det... Godt det gikk fint. Mye "negativt" er skrevet ovenfor men det er ikke vondt ment, Sletta er en smule lunefull og det meste av vind er pålandsvind så motorstopp gir kort tid til landkjenning. Selv har jeg opplevd en gang tette dieselfiltre men selv om jeg hadde flere reservefiltre ombord klarte jeg ikke å skifte da filtrene var plassert litt utilgjengelig og satt bom fast. Endte med at jeg forbikoblet 2 filtre slik at dieselen gikk rett innpå siste filter og fikk gang på motoren i tilstrekkelig klaring fra land. Et betydelig større problem med Sletta er værmeldingene som av og til ikke er i nærheten av sannheten mht. vind. Siste "katastrofe" jeg hadde var sommeren i forfjor: Yr fortalte om 5-7 m/s NV men da vi startet fra Fitjarøyene midt på dagen var det helt blikkstille. Gikk på jernfokken til midt i Bømlafjorden og da var der såpass vind at jeg fant det bryet verdt å heise seilene og etter litt tid ble også motoren stoppet. Da vi passerte Håskru var vinden oppe i 15 m/s og over 20 i kastene. Seilte i 7-8 knop på bare riggen inn til Mølstrevåg og lå der til midnatt før vi fortsatte... og så har vi dette her med rotete strømsjø også da... Har etterhvert vært MANGE ganger over Sletta og det blir sjelden som tenkt men stort sett går det jo veldig greit da... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
alidal Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 kan det være deg/dere jeg såg da? Nei, var nok ikke det.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.