Confusius Startet 30.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2011 Jeg har gode mottaksforhold via Glomex tallerkenantenne, og får i utgangspunktet glimrende bilder på TV i båten via Riks TV. Problemet er bare at det flimrer en del på skjermen. Dette arter seg hovedsaklig som vertikale streker som beveger seg. Noen ganger går disse sakte, og noen ganger fort. Noen ganger går de den ene veien, og andre ganger den andre. Hva kan årsaken til dette være? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2011 Jeg tipper det er støy som kommer via strømkabelen, forsøk å koble rett på batteriet for å sammenligne. Forsvinner støyen kan du flytte en av ledningene av gangen og teste på ny. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 30.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2011 Om du i tillegg har aktivert et ICE-modem, så forsøk å slå det av mens du titter på TV. Har at tilsvarende problem selv der ICE-modemet (D35) forstyrrer riks-TV dekoder! Må sies at den eksterne antenna for modemet er plassert like ved Glomexen! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Confusius Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Jeg tenkte også på støy via strømtilførselen, men jeg slår av alle andre forbrukere og kobler fra landstrøm. Allikevel fortsetter det på samme måte. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Det kan kun komme to veier, enten via strømledning eller via radiostøy. Du kan eliminere radiostøy ved å flytte tven fysisk, helst uten å koble om ledninger. Forandrer støyen signatur? Du kan også teste tv ett annet sted, foreksempel i bilen uten motor i gang. Jeg ville likevel forsøkt å koble rett på batteriet hvis du ikke allerede har gjort det, det kan være så enkelt som ett ekkolodd uten strømbryter som støyer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.