Frank M Startet 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2011 som overskriften sier så er det jo mange fine billige båter på ebay, i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har handlet båt fra statene og hvordan få de fraktet til norge???og evt pris?? hva trengs av papirer?? Sitér dette innlegget du vet hva du har men vet aldri hva du får Link to post
Baatlaus Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Jeg anbefaler at du ber om hjelp av noen som kan besiktige baaten, og evt ogsaa kan bistaa med papirarbeid og cemerking. Send meg gjerne en IM saa kan vi ta det videre der. Jeg bor delvis i Florida kan hjelpe deg med det praktiske samt besiktigelse, evt saa her jeg meget trygge kontakter rundt meg som kan bistaa med aa finne baater til deg. Har gjort dette noen ganger foer. Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2011 Jai kan oxo hjelpa deg. Bara senda penga inn på min konto och jai fixa deg kjeeempefina båt! Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Nonsense Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Noen som har ett overslag hva det ville koste å få en 33 fots 80 tallsbåt CE-merket, om det i det hele tatt lar seg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 er det ikke bare båter nyere end 1996 der trenger ce merking? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Noen som har ett overslag hva det ville koste å få en 33 fots 80 tallsbåt CE-merket, om det i det hele tatt lar seg gjøre Normalt så trenger du nye(e) motor da en 80 talls ikke tilfredsstiller utslippskravene som gjelder i dag.. Så det bør du ta med i regnestykket... men jeg vil tippe rundt 40-50 lapper for selve CE merking uten de ombygginger som er påkrevd for å tilfredsstille direktivet.. er det ikke bare båter nyere end 1996 der trenger ce merking Det er nok ikke det, det gjelder alle båter som settes i markedet (EU og EØS) etter juni 1998.. fra 2,5 til 24meter med unntak av historiske båter (fra før 1950) og rene konkurranse båter.. Redigert 3.Juli.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Nonsense Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Fra sjøfartsdirektoratets infoskriv: Hvilke fartøy er unntatt fra krav om CE-merking? * Fritidsbåter som er satt på markedet eller tatt i bruk i EØS-området før 16. juni 1998 * Konkurransebåter, merket som sådan av produsenten * Historiske båter, båter bygget før 1950 eller tro kopi av slike båter * Selvbygde båter for eget bruk, så lenge byggeren eier båten i en periode på 5 år fra den tas i bruk Så det betyr vel at det meste som skal importeres fra USA som er produsert utenfor EØS skal CE-merkes. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Normalt så trenger du nye(e) motor da en 80 talls ikke tilfredsstiller utslippskravene som gjelder i dag.. Så det bør du ta med i regnestykket... men jeg vil tippe rundt 40-50 lapper for selve CE merking uten de ombygginger som er påkrevd for Huff. Bare å glemme da. Synd for det er mye fint tilsalgs i USA til gode priser. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 CE merking av saa gamle baater krever at du bytter motor/er, nesten uten unntak. Ellers vil jeg anslaa kostnader paa CE merking til mellom 25-30K. Om det ikke tidligere er utfort krengetest kan dette paafore noen flere kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Dette CE-regelverket som er tredd ned over huene på oss, er mildt sagt irriterende. Fungerer kun som handelsbarriere. Synd der ikke finnes brukerorganisasjoner som kan jobbe for enkeltgodkjenninger ala det som finnes for kjøretøy. Redigert 3.Juli.2011 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.