Jump to content

Kamd 300 diagnostic kode 7.2 hva er galt?

Sealine37

Recommended Posts

Har problem med en KAMD 300 hvor turtallet falt fra 3200 til 1800 og kode 7.2 kom opp på panelet. Motoren går ikke fint og det er ujevn gange. Kode 7.2 idikerer at det er noe galt med elektronisk giver på dyse #1. Betsillte ny dyse og skiftet ut denne, men feilen kom opp igjen med en gang motoren ble startet. Koblet fra Dyse # 1 elektrisk og feil på EDC forsvant, men motor går fortsatt ujevnt. Byttet over "EDC hjerne" fra andre motoren, men 7.2 kom opp umiddelbart når jeg startet opp igjen.

Har en mistanke om at feilen nå må ligge i dieselpumpe, men håper det er noen som kan gi tips............ferien er startet :-(

Kode 7.2 i instruksjonsboken som er i min båt, er tilsvarende kode 7.1(Nållyftsgivare) i håndboken som Kalle74 referer til. Litt merkelig at det er forskjellige kodeangivelser avhengig av hvilken bok en leser i. Kan se ut som jeg kanskje unødvendig har byttet dyse # 1.

Har hatt Volvo mekaniker som har sjekket at pumpen er riktig "klokket".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...