Sealine37 Startet 2.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2011 Har problem med en KAMD 300 hvor turtallet falt fra 3200 til 1800 og kode 7.2 kom opp på panelet. Motoren går ikke fint og det er ujevn gange. Kode 7.2 idikerer at det er noe galt med elektronisk giver på dyse #1. Betsillte ny dyse og skiftet ut denne, men feilen kom opp igjen med en gang motoren ble startet. Koblet fra Dyse # 1 elektrisk og feil på EDC forsvant, men motor går fortsatt ujevnt. Byttet over "EDC hjerne" fra andre motoren, men 7.2 kom opp umiddelbart når jeg startet opp igjen. Har en mistanke om at feilen nå må ligge i dieselpumpe, men håper det er noen som kan gi tips............ferien er startet :-( Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Jeg antar at alle edc styrte maskiner har samme feilkoder. Da kan du kikke på side 52 i denne http://www.visaevolution.com/dati_sito/manuali/motori/volvo-penta/User%20124X-ENG.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Så vidt jeg kan se ut fra manualen som ligger i motorarkivet så betyr kode 7.2 at det er feil på innsprøytningstidspunktet. Se side 51 i den nederste linken i arkivet. Redigert 3.Juli.2011 av Kalle74 (see edit history) Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Sealine37 Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Kode 7.2 i instruksjonsboken som er i min båt, er tilsvarende kode 7.1(Nållyftsgivare) i håndboken som Kalle74 referer til. Litt merkelig at det er forskjellige kodeangivelser avhengig av hvilken bok en leser i. Kan se ut som jeg kanskje unødvendig har byttet dyse # 1. Har hatt Volvo mekaniker som har sjekket at pumpen er riktig "klokket". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.