larsen2000 Startet 3.Juli.2011 Del på Facebook Startet 3.Juli.2011 Jeg kikker for tiden etter brukt båt, ca 8-10 år gammel. Snakket med en forhandler igår som mente det var risikosport på grunn av tæringsproblemer på stammen på motorer (Mercury, Yamaha etc, men ikke Honda) eldre enn 2004 modell. Reparasjon av dette ligger på rundt 20 000,- da stammen må byttes. Noen som har opplevd dette, eller er det bare et salgstriks? :-) Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 3.Juli.2011 Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 Så sant motorene har hatt sink som er i orden så har ikke jeg vært borti noen store tæringsskader på noen motorer enda... Jeg tror det er ett salgstriks, men kanskje noen andre mener noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 3.Juli.2011 Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 eneste jeg ville vært oppmerksom på var hvordan forgasserne så ut inni på en 4 takter på 8-10 år. de har en tendens til og irre i stykker... :/ Skjer ikke med alle, men jeg har hvertfall vært borti en del der det har skjedd.. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 3.Juli.2011 Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 Stammen på 40 Merc tæter mellom blok og stamme, Kjent problem (4t) Bernt Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Da gjelder dette kanskje 50/60 hk Mercury også? Andre ting man bør se etter på 4 takts motor fra rundt 2002? Sitér dette innlegget Link to post
Ranahåte16 Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Noen som vet hvor man enklest/billigst handler deler, har tæring i stamme og adapterplate på min Mercury 2001 60hk 4-takt. Eventuelt hvordan man kan utbedre tæringskadene?? Epoxy? Kjemisk metall? Blir det noe tess? Har demontert hele motoren nå--- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.