maxe Startet 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2011 Hadde i går havari av styresylinder på bravo 3 x derv fra 2007. begynte med rembrudd på servopumpa. For å komme til land ble det styrt uten sevo. tung, men det gikk .Fikk fullt utslag til styrbord hvis jeg ikke holdt hardt på rattet. Ved fart over 15 knop, fosset det saltvann opp gjennom teleflexkabel og ut gjennom teleflekssylinder bak rattet på flybridge ???, men ikke ved styreposisjon nede.Hvordan kan vann bli pumpet opp gjennom teleflexvaier??? Er det kjøling inn på styresylinderen bak?? Ser ut til at det er en slange som går dit fra utløpet på intercooler ( CMD 4,2 Dtronic 320.)Finnes det repsett, eller må alt byttes?? Er helt blank på dette. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Det jeg kan tenke meg er at kjøleren for servo oljen er røket og at det kommer vann inn i servo oljen og deretter fra servosylinderen og via noen røkne pakninger inn i teleflex wire. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Øh, bravo har sjøvannspumpe med reimdrift, altså er det undertrykk i denne varmeveksleren. Det er forøvrig ikke teleflexen som kjøles men hydraulikkoljen. Hvordan kommer det vann inn her? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Etter det jeg kan huske ligger kjøleren etter sjøvannspumpen og da burde det være overtrykk i sjøvannsdelen av kjøleren. Eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Sorry, du har rett. Men har den noen forbindelse med teleflexen da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.