Jump to content

Perkins 4.108 stopper etter ukontrolert turtallsøkning

pmex

Recommended Posts

Hei er det noen som har opplevd en økning i turtallet for deretter å fjuske litt før motor dør helt ut.

Har bytta filter etter dette ,luftet, kommer diesel ut av lufteskrue på pumpe men matepumpesynes jeg tar dårlig.

Skrur til og løsner tilførselrør, pumper med matepumpa men det kommer ingen ting, prøvd å løsne på dyserør og kinne motor men ingenting der heller.

Åpen for alle råd, kan det vere matepumpe ????

kommer diesel ut av lufteskrue på pumpe men matepumpesynes jeg tar dårlig.

Skrur til og løsner tilførselrør, pumper med matepumpa men det kommer ingen ting, prøvd å løsne på dyserør og kinne motor men ingenting der heller.

Åpen for alle råd, kan det vere matepumpe ????

Har du full gass når du kinner? Ikke mye som kommer når regulator står på tomgang.

Erindrer også at det var 2 lufteskruer på pumpen men at jeg kun pleide å bruke en av dem. Ellers synes jeg at denne motoren var vanskelig å lufte.

Lufteprosedyren ligger her på forumet et sted.

Angående matepumpen så var det kanskje på denne motoren at den ikke tok om motoren sto et spesielt sted og det kan hjelpe å tørne motor litt for å se om dette hjelper.

Begynner å bli et par år siden jeg skrudde på min Perkins og har fortrengt det meste.

Lykke til :flag_bp:

Joda det var en del skitt i bunn av vannutskilleren men ikke noe vann, er jo ikke lett å finne ut hvor den lufta kommer inn i systemet.

Har full gass på, har tenkt å sette på en pumpe som sitter på utenbordsmotorer, tror det blir lettere å pumpe diesel fra tanken og gjennom filtrene da.

Prøver det meste av gode tips .

Det at den ruser seg opp før den stopper tyder på luft. Matepumpen klarer ikke å presse diesel gjennom høytrykkspumpen, så når du har fått ut all luft frem til pumpa er det kinning som må til. Det kan være at regulatoren ha hengt seg opp etter rusingen, og blokkerer for diesel. Men jeg ville prøvd lufting først, jeg har forstått det slik at disse motorene kan være litt kilne på luftingen....

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Skift matepumpe ! Kjøp den/bestill den på økonomideler i sarpsborg, koster ca 200-300 kr.

Sett på en #blåse-pumpe-#, slik du beskriver. Sett denne mellom dieseltank og vannutskiller.

Se forøvrig min tråd ! "Luft kommer inn i systemet etter dieselfilter bytte på perkins T6"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...