S/Y MAMOSA Startet 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2011 Noen som har tips om hvor store fendere man bør ha på en seilbåt i denne størrelsen, og hvilke merker er best på pris i forhold til kvalitet? Ser det er store forskjeller på pris, en Polyform F5 (775X250mm) fender hos FLAK koster 850,- Mens tilsvarende STAR fender (700X240) hos Seasea koster 299,- Kan det være verdt prisforskjellen? Er det eventuelt andre merker å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Tror den størrelsen du nevner er ganske passe for båten. Jeg ville uten tvil satset på de billigste av disse, i alle fall om de er litt solide i endene det tauet er festet. I tillegg til 3-4 av de der kan det også være gunstig å ha en kulefender med diameter på 50-60cm til diverse tilfeldig bruk som f.eks.at mannskapet holder den i tauet og slipper den ned akkurat der den trengs om du må legge til i grov sjø e.l. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Bømlo Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Etter noen episoder med pølsefendere av den størrelsen du foreslår (dønning fra forbipasserende trafikk presset fenderne flate og jeg våknet med et smell) så kjøpte jeg to Polyform A4. De er tar litt plass, men du verden som de tar av - ikke "krabber" de oppover ved lave brygger heller. Jeg kommer aldri til å bruke pølser som primær fender på seilbåt igjen Polyform lager meget gode fendere, jeg har ikke noen erfaring med STAR. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.