Jump to content

Belg Alpha One løsnet, hva må jeg sjekke/bytte?

tangkvast

Recommended Posts

Det viser seg at drivknutebelgen har løsnet fra transom, og jeg oppdaget vann i båten.

Hva bør jeg få sjekket, evt. byttet for jeg monterer belgen igjen?

Dette var utrolig surt da det viser seg at belgen ikke har vært limt :headbang:

Når jeg nå må av med drevet lurer jeg på om jeg kan demontere drevet uten å tappe det for olje?

Begynner å bli utrolig lei av å plages og er evig takknemlig for all hjelp.

Ahh, kjedelige greier, men du oppdaget det tydeligvis før det gikk ordentlig galt :smiley:

Angående hva du bør sjekke/bytte, så tror jeg kanskje det vil være lurt å bytte gimbal-lageret i transomen med det samme. Jeg bestilte meg forresten belg-kit med gimballager på ebay nettopp for 710 norske kroner med frakt, så det lønner seg definitivt å handle på ebay hvis du ikke allerede har kjøpt da :smiley:

Bellows kit på ebay

Drevet kan du fint ta av uten å tappe det for olje. Bare å løsne de 6 mutterne og dra det rett ut :yesnod:

Lykke til!

MVh Tomzern

Redigert av tomzern (see edit history)

Mange takk for svar tomzern.

Du har helt rett i at dette var kjedelige greier. Kan tro jeg lurte når det var masse vann i motorrommet.

Dette må ha skjedd forrige søndag har jeg kommet fram til, så det har vært lekk en liten stund.

Bestiller lager og pakningssett i morra tenker jeg, det må jo finnes noen som har dette på lager i Norge...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...