tangkvast Startet 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2011 Det viser seg at drivknutebelgen har løsnet fra transom, og jeg oppdaget vann i båten. Hva bør jeg få sjekket, evt. byttet for jeg monterer belgen igjen? Dette var utrolig surt da det viser seg at belgen ikke har vært limt Når jeg nå må av med drevet lurer jeg på om jeg kan demontere drevet uten å tappe det for olje? Begynner å bli utrolig lei av å plages og er evig takknemlig for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Ahh, kjedelige greier, men du oppdaget det tydeligvis før det gikk ordentlig galt Angående hva du bør sjekke/bytte, så tror jeg kanskje det vil være lurt å bytte gimbal-lageret i transomen med det samme. Jeg bestilte meg forresten belg-kit med gimballager på ebay nettopp for 710 norske kroner med frakt, så det lønner seg definitivt å handle på ebay hvis du ikke allerede har kjøpt da Bellows kit på ebay Drevet kan du fint ta av uten å tappe det for olje. Bare å løsne de 6 mutterne og dra det rett ut Lykke til! MVh Tomzern Redigert 3.Juli.2011 av tomzern (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
tangkvast Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Mange takk for svar tomzern. Du har helt rett i at dette var kjedelige greier. Kan tro jeg lurte når det var masse vann i motorrommet. Dette må ha skjedd forrige søndag har jeg kommet fram til, så det har vært lekk en liten stund. Bestiller lager og pakningssett i morra tenker jeg, det må jo finnes noen som har dette på lager i Norge... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Sikkert greit å skru ut starter og vaske/bade den i vann Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.