Jump to content

Volvo Penta md11c hvilken termostat kan jeg bruke?

Båtfolk

Recommended Posts

Har nå Prøvd å finne rett termostat til min MD11C motor men ingen passer. Den til venstre på bilde har jeg prøvd men lokket på termostathuset vil ikke helt igjen. Alle jeg har vært i kontakt med er 100% på at det skal passe, men dette stemmer ikke i praksis :( Er det noen der ute Som kan gammle motorer og dets innhold? Under min gammle termostat står det også: 5/5 Wahler 76*C, er dette til noe hjelp så tar jeg imot all hjelp i håp om å få RETT termostat :)

imag0182.jpg

• 6 år senere...

Jeg hadde samme hodepine på min, det er slik jeg har skjønt det to varianter. En for saltvannskjøling, og en for ferskvannskjølte. Men det er mange forskjellige løsninger på dette. Jeg endte opp med å måtte bruke termostat for saltvannskjølte på min ferskvannskjølte. Det var det eneste som passet inn. Men de skal vel åpne ved samme temperatur, så det var ganske uproblematisk når jeg først fant ut av det. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...