Jump to content

På grunn for første gang. Hvilke skader bør jeg se etter?

bc45

Recommended Posts

Er i Danmark og klarte å dundre båten fast i en sanddyne. Hadde rundt 4-5 knop da båten nesten bråstoppet. Det var litt bølger så båten ble liggende å dunke nedpå i et kvarters tid før vi klarte å komme oss løs. Det er ingen synlige tegn til skader i kjølsvinet, alt ser ut som før. Er det noe annet jeg bør sjekke for å være sikker på at båten kom uskadet fra sammenstøtet med moder jord? Er det noe poeng å løfte opp båten, eventuelt undersøke med ultralyd før vi fortsetter seilasen?

Redigert av bc45 (see edit history)

Heisand :flag_da:

Du har nok truffet moder jord tenker jeg, den danske utgaven vel og merke. Har en mistanke av at sammenstøtet føltes mer drastisk enn det nødvendigvis var. La båten seg fremover eller ble den løftet opp og la seg på siden? Hvis det føltes mykt der dere ble liggende ville jeg nøyde meg med en liten dukkert med maske på, hvis motoren ble kjørt i revers så kan jo inntak og impeller sjekkes men tror nok helst at det har gått bra. Er du i Limfjorden kanskje?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...