GeirV Startet 4.Juli.2011 Del på Facebook Startet 4.Juli.2011 Hei, jeg har noen båtputer og stoler trukket med skai. Har egentlig planer om å trekke de på nytt, da de er i litt feil farge. Men så leste jeg et sted om noen som med hell hadde "lakket/malt" sine puter med noe. Er det noen som har noe erfaring med dette, herunder hvor slitesterkt dette er? Noen som har erfaring med plastidip, eller mening om hvorvidt dette egner seg til å "kline" på putene og stolene? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Det finnes spesiallakk til puter, ta et søk her på forumet så finner du navnet. Det var faktisk et medlem her som forhandlet disse for et par år siden. Ikke bruk Plastidip, den er alt for tykk for denslags! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NovaMan Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Hei Jeg kjøpte fra Gasolin.no Ikke helt billig, men de kunne også blande akkurat den fargen du ville ha hvis du hadde RAL-koden. Resultat ble veldig bra, og holdt i mange år. Se linken: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=817 Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Konge, tusen takk for info:-) Akkurat hva jeg trenger:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Heisann Jeg kjøpte også fra Gasolin - men var ikke særlig fornøyd: Det går mye med for å "lakke" - regn med minst en boks pr 60*60 cm, med to strøk. I tillegg ble putene klebrige på sommeren når de ble litt oppvarmet av solen - og skitten hang seg lett fast. Kanskje var jeg ikke grundig nok med rengjøring før behandlingen men hos meg begynte også slitasje å vise seg bare etter en sesong Valgte å trekke om - og resultatet er strålende : Ikke tvil om at jeg vil anbefale omtrekking kontra å forsøke en midlertidig lakkering - koster kanskje LITT mer der og da - men blir som nytt og varer deretter. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
GeirV Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 Hmmm....ja, jeg har tre hunder og en pjokk på 11 som er ganske aktiv, så det er viktig for meg at løsningen er slitesterk. Er det andre med erfaring med lakkering av puter som kan fortelle om deres erfaring mht slitesterkhet. Dette med at putene ble klebrige om sommeren når solen står på, er madammen veldig opptatt av (forståelig nok). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.