skhauge Startet 5.Juli.2011 Del på Facebook Startet 5.Juli.2011 Leiter på nett men kan ikkje finne det eg ser etter. Veit det finnes et display/indikator som kan kobles til VP systemet som igjen viser retning drev har. Dette hadde vært veldig praktisk å ha da en skal bakke inn i båsen. Da kunne eg sett på display når drev står rett, og det ville nok gjort det litt enklere. Eg må bakke mot min bås med full sving SB en tid før eg så går over i bakke rett akterover. Er det noken på forum som veit hvilket produkt eg tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 jeg gjør en tilsvarende manøver når jeg legger meg til på brygga. Ror/drevindikator er sikkert kjekt å ha. Hva gjør du i dag for å beregne om drevet står rett bakover etter SB sving? Jeg vet at på min båt/ DPHdrev så er det 5 runder på rattet fra SB til BB. Så når jeg har hatt fult utslag til en side, dreier jeg rattet 2,5 ganger og drevet står rett bakover. -igjen, det hadde vært lett med rorindikator, men hva snakker vi om i pris? Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 En vanlig wema rorindikator inkl. giver koster 1,25 båtlapp på Maritim. Spørs hvordan man kan feste giveren på et drev da, eller om det finnes egne givere til drev. Selv teller jeg omdreiningene på rattet. Lettere det, enn å måtte snu seg å se ned på instrumentene mens man bakker inn i båsen:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Aldebaran Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Volvo Penta rorindikator for drev parts no:1140463 pris 2.279,- Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 I dag når eg legger til så setter eg i akterover og ser hvordan retning båten tar. Klart eg kunne brukt trikset med å telle omdreininger på rattet, men det går ofte litt fort for seg. Men og når eg skal ut av båsen er det viktig at drev står med kurs rett forover.Her har eg lært å sjekke drev når eg går ombord, og før eg starter. Eg må gå rett ut av bås, så truster eg BB før eg kjører ut av havn. Er ingen problemer, men alltid ok å prøve å forbedre tingene. Så veit eg at en båt som ligger utenfor meg har originalt indikator montert, og han skryter av at dette fungerer godt. Etter info fra han må dette monteres når båt er på land, da en sensor på drevet må settes på. Men dette veit eg ikkje mere om. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Min Autopilot (Simrad AP26) har drevindikator. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Har pdf dokument for montering, men får ikke lastet det opp her. Kan sende det på epost eller IM Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 ...en umiddelbar tanke som slo meg.. Dersom det er den sorte wire'n på drevet på bilde, så får en håpe at ikke motoren må flyttes frem under montering, slik som det ofte må ved trekking av ny gearwire... Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Det er den sorte wiren ja, skal kunne trekkes inn i motorrommet uten å flytte motoren, men det er nok den verste delen av installasjonen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.