Jump to content

Honda 150 4 takt utenbordsmotor - slange til å skylle ferskvann

Rotax

Recommended Posts

Jeg er nå blitt den lykkelige eier av en Honda BF 150 HK utenbordsmotor. I manualen står det at det er montert en slange på utsiden som man kan koble til en vanlig vannslange for gjennomskylling av ferskvann etter bruk. Koblingsstussen skal "finnes i handelen". Dette ser ikke ut som en vanlig "Gardena kobling", så jeg er litt usikker på hva de mener her. Noen som vet hvor man ev. kan få tak i en passende kobling?

Jeg kommer ikke til å skylle motoren hver gang den er brukt, men tenkte det kan være greit å gjøre dette de gangene jeg vet at båten blir liggende ubrukt en uke eller to (i og med at det tilsynelatende er så enkelt å gjøre dette)...

På min 75Hk (samme blokk som 90) så er dette en spesialovergang som kjøpes hos Honda-forhandler (antakelig bestillingsvare). Kanskje hos andre også...? Jeg mener min var svindyr den gangen (4-6 år siden), i alle fall reagerte jeg på prisen. Husker ikke eksakt, men det var "noen hundrelapper". Til alt overmål så klarte jeg også å rote den vekk før jeg i det hele tatt fikk tatt den i bruk. Ergo har jeg klart meg uten i alle år, regner med at det også forblir sånn. Vet at enkelte motorer (eks. Mariner 50hk) har en tendens til å bli tette i kjølesystem (saltavleiringer/-krystaller), og for å motvirke dette er ferskvannspyling etter bruk anbefalt. Har ikke hørt at Honda-motorer skulle være tisvarende ustatt - men så har jeg ikke hørt alt her i verden heller... :wink:

Redigert av Ronald (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...