Julie III Startet 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2011 Starter en ny tråd for å holde det ryddig:) Har en del ting og tang jeg skal gjøre med båten, og i dag har jeg byttet ut ankeret mitt. Jeg stolte ikke helt på plogankeret fordi det har sluppet et par ganger. Bruce har jeg derimot et godt forhold til fra tidligere båter. Estetisk synes jeg også det er penere og stikker ikke så langt ut, samt at dette muligjorde at jeg også fikk flyttet hele festet lenger inn. Ganske fornøyd:) Jeg leter også etter et luftuttak som kan erstatte denne risten Det er egentlig ment til å være luft inn på eberen, men jeg har koblet den fra og ønsker luft ut der. Har forsøkt både Maritim, Seatronic, Biltema og CO uten hell. Mener jeg så noe slikt på Best Marin i Kristiansand både i Crome og plast... Etter påvirkning av Finn-Erik sin tråd der han byttet ut noen luftuttak, trenger jeg også et par nye av den typen som er på bildet:) Det var det i første omgang:) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Forskjellige rister her hos Flak (Best Marin-kjeden) mulig en av disse passer? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Må da finne et som passer HER Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Si meg en ting Julie III, har ikke du ferie da? Å ja, det er sant, ferie er å gjøre noe annet....mekke litt kanskje. Ha en god sørlandstur. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Julie III Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Forskjellige rister her hos Flak (Best Marin-kjeden) mulig en av disse passer? Der har de det jeg trenger ja! Skal se over forhandlerlista og finne en på veien nedover. Takk! Må da finne et som passer HER Nei, ingen av de passer. Har prøvd både den runde ov firkantede der... Si meg en ting Julie III, har ikke du ferie da? Å ja, det er sant, ferie er å gjøre noe annet....mekke litt kanskje. Ha en god sørlandstur. Faxen Hehe. Jo så du ikke at jeg koste meg i dag kanskje? I den nye "speedbåten" Takk for det Faxen. Alltid hyggelig når du stikker hodet innom:) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Etter Sverigeturen fant jeg ut at 4 hk på lettbåten Romeo ikke var noe "morro for far":) Over litt lengre strekninger ble det mye hump og dumping med masse sprut og altfor lite fart:) Prøvde å få tak i en 9,9, men det var ikke enkelt... Frekventerte Finn ganske ofte, men motorene ble solgt på minutter. Var derfor glad når jeg endelig fikk napp i Halden. Og du dæven så mye mer gøy det ble!! Målte den med GPS til 24+ med meg i, og 21 med meg og en med et par kilo mindre rundt magen:) Og da har jeg bare kastet motoren på som den var uten å forsøke tilt. Kjøreopplevelsen ble noe helt annet.... Ut fra hva jeg ble fortalt tidligere, er vel ikke det så galt? Har kjøpt noen av disse til strekkavlastning i dag. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Jeg har byttet ut mine lufteventiler i plast til nye i krommet metall. Disse ble kjøpt hos Maritim i Fredrikstad. 4", tror prisen var litt under hundrelappen pr.stk. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Kan du linke til de? Verken jeg eller ekspeditøren på Maritim fant noen... Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Jeg foretrekker disse http://www.maritim.no/fortoyning_2/fortoyning/fortoyningsfjar/strekkavlaster-bungy-2pk som kan moteres selv om du ikke har noen løs tau-ende Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Det gjør du med disse også. Er egentlig hele hensikten :) Men ser jo Maritim skriver de er testvinnere, så da er nok muligens de litt bedre... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Jeg har sett disse hos Wærner i Sandefjord, syntes de så smarte ut, dersom de fungerer som de er tenkt. Ser også ut som de er laget i et materiale som ikke farger??? Mener å huske at de kostet ca. kr. 200.- pr. stk. noe jeg syntes var mye for en liten plast/gummidings dersom den ikke holder mål. Er det enkelt å få de på tauet, om de ikke blir tredd på? Vil gjerne ha en tilbakemelding på hvordan de fungerer Julie.... Jeg har nemlig en liten/kort fortøyning hvor strekkavlasteren av typen sort gummi rektangulær med 4 stk. huller, blir liggende mot skrogsiden og lage sorte merker........ Det er godt mulig at en liten slik dings hadde gjort jobben..... PS! For å få en testvinner er det bare utelate de som er bedre eller bare teste det testvinneren er best på..... Reklamesvada når det ikke vises til hvem som var med og hva som er testet / hvilken test det gjelder...... Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Link Syrefast ventilrist, de har den uten slangestuss også Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Mener å huske at de kostet ca. kr. 200.- pr. stk. noe jeg syntes var mye for en liten plast/gummidings dersom den ikke holder mål. Jeg var innom Jula (i Mjøndalen) i dag og der hadde de disse til kr. 79,- pr. stk Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Tauet må ha litt slakk og klipses på i hver ende. Åpningen kunne vært litt større, men helt ok. Sitter tight og godt. Nå har jeg kun en foran og en bak på dobbel fortøyning. Er vindstille uten bølger, men fra å rykke i tauet når vi gikk iland, oppleves det nå veldig mykere. Kostet 98,- pr stykk på Seatronic, og er de holdbare skal jeg definitivt kjøpe fler. Skal sjekke om de farger av i morgen Finn-Erik :) Lagde en snutt, men vanskelig å holde paden;) http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=9dVlKqe9yBQ Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Link Syrefast ventilrist, de har den uten slangestuss også De kan fungere der jeg skal bytte de eksisterende, men den jeg tok bilde av, vil jeg bytte til "luft ut". Dvs at det må gå an å endre luftstrøm. Går den bare rett ned, vil mye av varmluften forsvinne ut under døra :) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Underveis på turene vi har vært på/er, har jeg sett begrensningene til toalettfasilitetene mine...:) for det første har toppen på pumpa begynt å lekke sjøvann igjen etter at jeg byttet alle pakninger da jeg hentet båten. For det andre synes jeg skåla er for liten og sitter derfor ikke behagelig nok til å lese nyheter samtidig;) For det tredje har jeg vel innsett at elektrisk toalett er bedre på mange måter siden den også har en kvern... Etter at jeg fikk tett avløp, blir det nå til at jeg pumper ekstremt mye:) Jeg vil derfor nå bytte doen til elektrisk med stor skål og lurer på om kvalitetsforskjellen er stor. Har hørt at alle bråker mye bortsett fra Silent Flush, men sett bort fra støyen? Har kikket på de fra Maritim og Seatronic. Den fra Seatronic har jeg sett live og virker ganske ok... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ingen som vet noe om toaletter her? :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 (redigert) Johnsum pump har vi imbord. Gode å sitte på og er under smerteterskelen for Db Vi har de som heter Premium http://www.johnson-pump.com/JPMarine/products/lavatorysystem/index.html Redigert 12.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Johnsum pump har vi imbord. Gode å sitte på og er under smerteterskelen for Db Vi har de som heter Premium http://www.johnson-pump.com/JPMarine/products/lavatorysystem/index.html Da er vi inne på kvalitet som koster en del mer. Er kvalitetsforskjellen mot en billig variant stor, eller bare bråker det mindre? Selve skåla er vel nesten den samme, men det er pumpen(e) som koster? Eller tar jeg feil... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ingen aning. Shit in shit out gjelder som regel. Disse dassene er standard fra nordwest Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ekstremt stillegående (og ekstrem kvalitet). Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Julie III Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ekstremt stillegående (og ekstrem kvalitet). Nå kan mye tyde på at du er litt innhabil mr Farco ;) Men takk for tips!:) Fler her som har erfaring med dette toalettet? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 (redigert) Har vasket litt i dag. Og ser at jeg vil legge ny skjøtemasse på vindskjermen foran da den begynner å bli litt dårlig enkelte steder. Hva er vanlig å bruke? Skroget er jo ikke helt hvitt, så med Tech 7 blir vel fargenyansen ganske stor? Tok en omgang med tannbørste og godt mot i brønnen foran i dag. Nabobåten ristet på hodet da han så børsten og sa: "jeg lover å ikke si til noen hvor gæærn du er" :) Men synes det ble ok resultat... Halvferdig Ferdig! Fant også noen propper til å skjule skruehoder. Noen som vet hvor disse kan kjøpes? Edit: Fant de akkurat på Maritim, men er det noe feks jernvaren har? Redigert 12.Juli.2011 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Har vasket litt i dag. Nabobåten ristet på hodet da han så børsten og sa: "jeg lover å ikke si til noen hvor gæærn du er" :) Det kommer ikke til å gå over..... :giggle: Godt å se at flere har sykdommen:" Sans for detaljer " Selv syntes jeg det er helt normalt å ta vare på det mann er glad i. Morro når folk spør om en har kjøpt helt ny båt .......Båten din/deres begynner å se virklig bra ut. PS! Siste skruen kan du få av meg...... Redigert 13.Juli.2011 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Jeg tror det dere to regner for normalt puss er en liten, liten anelse mer enn det som gjennomsnittet mener er normalt. Men noen må jo dra opp snittet også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.