Jump to content

Fairlinen Julies ting og tang.

Julie III

Recommended Posts

Den er litt grå. Tror jeg skal gå for steg 3 fra Høveling i vinter.

Nei, nei..den holder ikke lenger hva den lover.....det må være noen av virkestoffene som er fjernet. Den oppfører seg i allefall helt anerledes enn den gjorde før......

Denne derimot ser/virker veldig lovende: Link Grei båt ser det ut til å være også... :lol:

Rensestoffet er utrolig efektivt og Sealen ser ut til å holde det den lover.

Dørken er behandlet med Høveling....ser ikke bra ut. Sitteplaten er renset og behandlet

med Teakseal rundt kanten, feltet i midten er behandlet med silver så det får sølvfarge etterhvert.....

dsc_0003.jpg

Badeplattformen min etter halv sesong....

dsc_0100.jpg

Redigert av Finn Erik (see edit history)

Jeg tror det dere to regner for normalt puss er en liten, liten anelse mer enn det som gjennomsnittet mener er normalt. Men noen må jo dra opp snittet også :thumbsup:

Nå ja. Jeg vet om et par stykker i Østfold som fint er med på å dra opp det snittet der... ;)

Når det er sagt, er det såpass mye som gjenstår at det fortsatt nesten vil være flaut å ta med dere tre på visning i båten... :)

Det kommer ikke til å gå over..... :giggle: :giggle: :giggle:

Godt å se at flere har sykdommen:" Sans for detaljer " Selv syntes jeg det er helt normalt å ta vare på det mann er glad i.

Morro når folk spør om en har kjøpt helt ny båt .......Båten din/deres begynner å se virklig bra ut. :thumbsup:

PS!

Siste skruen kan du få av meg......

Hehe, nei har man først begynt blir det heller bare værre og værre;)

Jeg har masse igjen før det blir bra... Men takk allikevel:)

Siste skruen har jeg og det er en grunn til at den ikke er satt inn. Den var slik da jeg kjøpte den, og mangler på begge sider. Etter at jeg kjøpte nye skruer tenkte jeg det måtte være en grunn til at de var skrudd ut, og bestemte meg for å vente.

Det viser seg at ved lange kraftige regnskyll kommer det vann ut av hullene, så jeg skal gå over alle gjennomføringer i Targaen når jeg kommer hjem...

Det viser seg at ved lange kraftige regnskyll kommer det vann ut av hullene, så jeg skal gå over alle gjennomføringer i Targaen når jeg kommer hjem...

Har samme problemet, å jeg har prøvd å tette alle gjenomføreingen i targaen ut at det har hjulpet. Lurer på om vannet kan komme inn et annet sted. Har nå fuget om sidevinduene og venter på regn for å se om det har blitt tett.

Tok du håndtakene på siden av targaen også? Og opplever du det som værre på den ene siden enn den andre?

Jeg har hatt en liten misstanke til skinnene som fester kallesjen... Vet ikke om disse er limt eller om det er festepunkter som går igjennom.

Har ihverfall sett at vannet noen ganger renner langs denne og ut nede ved åpningen der targaen møter sidevinduet.

Tok du håndtakene på siden av targaen også? Og opplever du det som værre på den ene siden enn den andre?

Jeg har hatt en liten misstanke til skinnene som fester kallesjen... Vet ikke om disse er limt eller om det er festepunkter som går igjennom.

Har ihverfall sett at vannet noen ganger renner langs denne og ut nede ved åpningen der targaen møter sidevinduet.

Ja, tok også håndtakene. Har kun problem på babord side. Skinnene er det eneste som ikke er fuget. Prøver det også og ser om det stopper da. Holder deg orientert.

:nonod: :nonod: :nonod: nei,nei,nei ikje braaa....

Vannet renner oppå targaen langs utsiden av skinna. ingen fare så lenge det er tett, og ingenting kommer inn... i motsetning til lanterna di :giggle::lipseal:

Ja, tok også håndtakene. Har kun problem på babord side. Skinnene er det eneste som ikke er fuget. Prøver det også og ser om det stopper da. Holder deg orientert.

Er babord hos meg og. Hos meg regnet jeg det som naturlig fordi båten heller litt mot den siden.

Kjempebra at du sier ifra!

Da har jeg satt igang med å bytte toalettet og her er utgangspunktet:

img_0532.jpg

Etter å ha fjernet doen, stod boltene igjen.

img_0534.jpg

Tok ut skapet under vasken også for å kunne strekke ledninger samt evnt legge nye rør.

img_0535.jpg

Her har jeg prøveplassert den nye.

img_0540.jpg

Som det kommer frem av bildet, måtte jeg snu motoren ut til siden. Den buttet i en forhøyning i bakkant...

Hvordan pleier man å feste toalettet? Orginalt sto det hodeløse bolter skrudd ned i innstøpte muttere el.

Lurer også litt på hva som er vanlig ang slangeføring. Jeg får jo nå vannintaket på pumpa pekende utover i rommet...

Har litt lyst å endre slik at slangene kommer opp gjennom gulvet isteden?

Venderen for å kjøre rett ut, eller til septik er i et skott utenfor toalettrommet. Vurderer å flytte denne inn på rommet bak toalettet, men vet ikke om det er noe vits... Har fortsatt ikke benyttet den.

Fordel kan være at i dag går det slange fra toalettet, ned i skottet på utsiden, og så opp igjen til tanken. Ved å flytte venderen kan dslangen gå fra toalettet opp til venderen, så BORT til tanken...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...