Finn Erik Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Fant også noen propper til å skjule skruehoder. Noen som vet hvor disse kan kjøpes? Som sakt har jeg.....de blei kjøpt hos Windy...vet ikke om du får tak i slikt fra Fairline Bitteliten: en liten,liten anelse mer enn det som gjennomsnittet mener er normalt......: IKJEEE BRAAA.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Når du er ferdig med din så trenger teaken min litt behandling. Den er litt grå. Tror jeg skal gå for steg 3 fra Høveling i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Den er litt grå. Tror jeg skal gå for steg 3 fra Høveling i vinter. Nei, nei..den holder ikke lenger hva den lover.....det må være noen av virkestoffene som er fjernet. Den oppfører seg i allefall helt anerledes enn den gjorde før...... Denne derimot ser/virker veldig lovende: Link Grei båt ser det ut til å være også... Rensestoffet er utrolig efektivt og Sealen ser ut til å holde det den lover. Dørken er behandlet med Høveling....ser ikke bra ut. Sitteplaten er renset og behandlet med Teakseal rundt kanten, feltet i midten er behandlet med silver så det får sølvfarge etterhvert..... Badeplattformen min etter halv sesong.... Redigert 13.Juli.2011 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Nja, skal sjekke med NordWest hva de sier om sealeren. De anbefaler den fortsatt Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Mener å ha hørt det før....at du liker å gå den lange veien...Alt skal erfares. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Å nei, bare at jeg stoler mer på proffene enn dette forumet Redigert 13.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Jeg tror det dere to regner for normalt puss er en liten, liten anelse mer enn det som gjennomsnittet mener er normalt. Men noen må jo dra opp snittet også Nå ja. Jeg vet om et par stykker i Østfold som fint er med på å dra opp det snittet der... ;) Når det er sagt, er det såpass mye som gjenstår at det fortsatt nesten vil være flaut å ta med dere tre på visning i båten... :) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Som sakt har jeg.....de blei kjøpt hos Windy...vet ikke om du får tak i slikt fra Fairline Bitteliten: en liten,liten anelse mer enn det som gjennomsnittet mener er normalt......: IKJEEE BRAAA.... Ååå... Du mener at Windy har propper på de skruene? Trodde du mente at de var lakket hvite... :) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Det kommer ikke til å gå over..... :giggle: Godt å se at flere har sykdommen:" Sans for detaljer " Selv syntes jeg det er helt normalt å ta vare på det mann er glad i. Morro når folk spør om en har kjøpt helt ny båt .......Båten din/deres begynner å se virklig bra ut. PS! Siste skruen kan du få av meg...... Hehe, nei har man først begynt blir det heller bare værre og værre;) Jeg har masse igjen før det blir bra... Men takk allikevel:) Siste skruen har jeg og det er en grunn til at den ikke er satt inn. Den var slik da jeg kjøpte den, og mangler på begge sider. Etter at jeg kjøpte nye skruer tenkte jeg det måtte være en grunn til at de var skrudd ut, og bestemte meg for å vente. Det viser seg at ved lange kraftige regnskyll kommer det vann ut av hullene, så jeg skal gå over alle gjennomføringer i Targaen når jeg kommer hjem... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Det finnes to typer skruer til/med propper også på Windy, denne som du har bilde av + en som har en tapp som passer ned i hodet på skruen og så er det noen småskruer som ligger litt forsenket, de er lakket..... Hver til sitt bruk....... :0) Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Det viser seg at ved lange kraftige regnskyll kommer det vann ut av hullene, så jeg skal gå over alle gjennomføringer i Targaen når jeg kommer hjem... Har samme problemet, å jeg har prøvd å tette alle gjenomføreingen i targaen ut at det har hjulpet. Lurer på om vannet kan komme inn et annet sted. Har nå fuget om sidevinduene og venter på regn for å se om det har blitt tett. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Har jo vært noen regndråper i det siste... har du merket noen forskjell Mossekråke? Har en 4/5 hk Yamaha til salgs for de som ønsker... :) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Hvor tung er den og prisforlangende? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 21-22 kg Har lagt den ut på finn til 5000,-, og 4500,- her inne. Er 3 som har sagt de tar den, men foreløpig ingen kroner i foret her:) Siste var en som sa han var på vei... https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=6730&cat=11 Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Har jo vært noen regndråper i det siste... har du merket noen forskjell Mossekråke? Det har hjulpet mye, men kan fortsatt se antydning til vann når det regner. Har nå prøvd å tette alle gjennomganger i Targaen og fuget om vindusrutene, så nå har jeg gått tom for ideer om hvor vannet kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tok du håndtakene på siden av targaen også? Og opplever du det som værre på den ene siden enn den andre? Jeg har hatt en liten misstanke til skinnene som fester kallesjen... Vet ikke om disse er limt eller om det er festepunkter som går igjennom. Har ihverfall sett at vannet noen ganger renner langs denne og ut nede ved åpningen der targaen møter sidevinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Har ihverfall sett at vannet noen ganger renner langs denne og ut nede ved åpningen der targaen møter sidevinduet. :nonod: nei,nei,nei ikje braaa.... Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tok du håndtakene på siden av targaen også? Og opplever du det som værre på den ene siden enn den andre? Jeg har hatt en liten misstanke til skinnene som fester kallesjen... Vet ikke om disse er limt eller om det er festepunkter som går igjennom. Har ihverfall sett at vannet noen ganger renner langs denne og ut nede ved åpningen der targaen møter sidevinduet. Ja, tok også håndtakene. Har kun problem på babord side. Skinnene er det eneste som ikke er fuget. Prøver det også og ser om det stopper da. Holder deg orientert. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 :nonod: nei,nei,nei ikje braaa.... Vannet renner oppå targaen langs utsiden av skinna. ingen fare så lenge det er tett, og ingenting kommer inn... i motsetning til lanterna di Ja, tok også håndtakene. Har kun problem på babord side. Skinnene er det eneste som ikke er fuget. Prøver det også og ser om det stopper da. Holder deg orientert. Er babord hos meg og. Hos meg regnet jeg det som naturlig fordi båten heller litt mot den siden. Kjempebra at du sier ifra! Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Her er ventilen jeg er ute etter: http://www.tolema.no/Avdelinger/Produkter/Varme_og_Ventilasjon/Tillegg/mont_utstyr/Luftutslipp/Luftutslipp-90mm,-åpen_vridbar-HVIT-EB221000011300.aspx Noen som har denne og vet avstanden mellom skruehull? Hos meg er det 90mm og det ser jo ut til å stemme... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Da har jeg satt igang med å bytte toalettet og her er utgangspunktet: Etter å ha fjernet doen, stod boltene igjen. Tok ut skapet under vasken også for å kunne strekke ledninger samt evnt legge nye rør. Her har jeg prøveplassert den nye. Som det kommer frem av bildet, måtte jeg snu motoren ut til siden. Den buttet i en forhøyning i bakkant... Hvordan pleier man å feste toalettet? Orginalt sto det hodeløse bolter skrudd ned i innstøpte muttere el. Lurer også litt på hva som er vanlig ang slangeføring. Jeg får jo nå vannintaket på pumpa pekende utover i rommet... Har litt lyst å endre slik at slangene kommer opp gjennom gulvet isteden? Venderen for å kjøre rett ut, eller til septik er i et skott utenfor toalettrommet. Vurderer å flytte denne inn på rommet bak toalettet, men vet ikke om det er noe vits... Har fortsatt ikke benyttet den. Fordel kan være at i dag går det slange fra toalettet, ned i skottet på utsiden, og så opp igjen til tanken. Ved å flytte venderen kan dslangen gå fra toalettet opp til venderen, så BORT til tanken... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Hvis det ikke er snakk om mye så kan du jo få laget en foring i hvitt materiale som hever toalettet en smule slik at pumpen kan stå bakover?? Det løser vel kanskje slangeprobelamtikken din også? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Takk for tips! Men desverre er det mye mer som skal til. Skulle jeg tippet, er kanten 10 cm... Toalettet står også litt for høyt allerede Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 angående slanger ut fra toalettet så må du bare huske på å ha konstant fall og ikke lage noen vannlåser. Tenk over det dersom du endrer på noe. Jevnt fall er viktig... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Det er det som er så rart i båten orginalt her. Slangen går som nevnt ut fra toalettet, med til vender og opp igjen til tank... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.