Jump to content

Kommer jeg inn til Daftø camping når jeg stikker 2,15m.?

quantumduck

Recommended Posts

nei, jeg tenkte bare at det står i kartet hvor dyp renna fra "norskeholmen" og østover ("Kvarndalen") og så sørover mot Daftö er. Har ikke mitt svenske kart tilgjengelig her hjemme.

Men de første gangene jeg gikk der (snekke, 60 cm), hadde jeg utkikk i stevnen... renna er ikke bred, sjøl om snekka hadde god plass i forhold til halvannen meter som jeg har i dag.

De svenske kartene viser dybde ved middelvannstand, så ved høytrykk/fralandsvind kan det være en god del grunnere enn det kartet viser.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det finnes ingen gjestebrygge hverken på Daftø eller på Lagunen rett rundt hjørne.

Det burde de absolutt ha tenkt på, spesielt nå etter at de har bygget ny stor fornøyelsespark på Daftø.

flag_sw.gif

komme inn til land/brygge tror jeg blir utopisk. blir nok en kortere, eller kanskje lengre, tur i gummibåten.

Leste for et par år siden en reportasje i Vi Menn Båt om Svenskekysten og hva man kan gjøre nedover på vei med båt og barn. Dette var slik jeg "fant" Daftø Camping. Samme året dro vi nedover og skulle følge i Vi Menn's fotspor, men skuffelsen var stor flere steder pga feil info og dårlig journalistikk, men artikkelen om Daftø Camping var løgn fra ende til annen, blant annet med gode gjesteplasser osv. Da jeg spurte på campingen fikk jeg til svar at de aldri hadde hatt gjesteplasser. Det står jo PRIVAT med store bokstaver på plassene. Det er åpenbart at de hadde vært der med bil i forveien.... :headbang:

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...