quantumduck Startet 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2011 gått der mange ganger med gamlebåten men den stakk kun 1,80. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 tja, hva står det i sjøkartet? Er mastehøyden også en utfordring, kanskje? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
quantumduck Svart 5.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 ser bare et luftspenn på 25m i kartet, trenger ikke gå under brua. noe spesielt du tenkte på ellers? kart har jeg jo, så jeg lurer ikke på hva som står der:-) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 nei, jeg tenkte bare at det står i kartet hvor dyp renna fra "norskeholmen" og østover ("Kvarndalen") og så sørover mot Daftö er. Har ikke mitt svenske kart tilgjengelig her hjemme. Men de første gangene jeg gikk der (snekke, 60 cm), hadde jeg utkikk i stevnen... renna er ikke bred, sjøl om snekka hadde god plass i forhold til halvannen meter som jeg har i dag. De svenske kartene viser dybde ved middelvannstand, så ved høytrykk/fralandsvind kan det være en god del grunnere enn det kartet viser. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
KiMa1 Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Og akkurat nå er det veldig lavt vann her. I forrige uke var det 140 under min bår, nå 55cm Ligger på akkurat samma plassen. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Hvis det er sånn akkurat på grensen, så husk også at svenske sjøkart viser dybde ved middelvannstand, og ikke laveste som i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 hm ja., det med middelvannstand er godt poeng. dette mudres vel kanskje med ujevne mellomrom også., og når man ikke vet når det ble gjort sist så har man nok en ukjent faktor. på den annen side er det vel myk bunn m unntak av steiner som er merket av på kartet? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Låner dere litt jeg: Har vært ved Daftø Camping et par genger, men fant ingen plass og legge til. Fikk høre at alle båtplassene ved campingen var private? Så det ble et par svært skuffede barn... Hvor kan man legge til? /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
KiMa1 Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Hvor kan man legge til? /Chaos Det finnes ingen gjestebrygge hverken på Daftø eller på Lagunen rett rundt hjørne. Det burde de absolutt ha tenkt på, spesielt nå etter at de har bygget ny stor fornøyelsespark på Daftø. Sitér dette innlegget Link to post
F.MAG Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Har vært der på besøk hos kjente noen ganger og Daftø vil absolutt ikke ha besøk vannveien er vår erfaring, det værste tilfelle vi så var da de løsnet fortøyningene til en P 38 og slapp den rett og slett!! Legge båten på svai og ta jolla inn er blitt vår løsning. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Det finnes ingen gjestebrygge hverken på Daftø eller på Lagunen rett rundt hjørne. Det burde de absolutt ha tenkt på, spesielt nå etter at de har bygget ny stor fornøyelsespark på Daftø. komme inn til land/brygge tror jeg blir utopisk. blir nok en kortere, eller kanskje lengre, tur i gummibåten. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Har vært der på besøk hos kjente noen ganger og Daftø vil absolutt ikke ha besøk vannveien er vår erfaring, det værste tilfelle vi så var da de løsnet fortøyningene til en P 38 og slapp den rett og slett!! Legge båten på svai og ta jolla inn er blitt vår løsning. sykt, takk for advarsel. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Leste for et par år siden en reportasje i Vi Menn Båt om Svenskekysten og hva man kan gjøre nedover på vei med båt og barn. Dette var slik jeg "fant" Daftø Camping. Samme året dro vi nedover og skulle følge i Vi Menn's fotspor, men skuffelsen var stor flere steder pga feil info og dårlig journalistikk, men artikkelen om Daftø Camping var løgn fra ende til annen, blant annet med gode gjesteplasser osv. Da jeg spurte på campingen fikk jeg til svar at de aldri hadde hatt gjesteplasser. Det står jo PRIVAT med store bokstaver på plassene. Det er åpenbart at de hadde vært der med bil i forveien.... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.