nimbuster Svart 3.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 Henter frem denne igjen... Jeg har av ulike årsaker koblet fra / klipt over gps-kabelen (en av dem...) Alt dette ble for et par år siden koblet opp av en annen, da uten av radaren virket. Siden har den forholdt seg rolig, uten bilde. Altså: Utstyret jeg har en Lorentz: Jeg har en gps, kartplotter..og videre radar, vhf, autopilot og ekkolodd. I tillegg har jeg kabler opp på FB, hvor jeg skal ta inn kartplotter og ekkolodd. Nå har jeg funnet ut at det var feil i selve radarboksen, og ved bytte av radarboks fungerte radaren. I samme moment koblet jeg kun radaren i radarboksen, og ekkoloddet direkte til kartplotteren. Nå står jeg der, og må koble opp gps\en på nytt, med nye kabkelr helt fra antennen og til den enkelte forbruker. Skal alle disse "brukerne" ha gps-signaler? Og, i tillfeffe, hvordan skal jeg best mulig kunne viderekoble/fordele signalene til alle disse brukerne? Har blitt fortalt at radaren henter inn gps-signalene direkte i kartplotteren. Hvorfor skal ekkoloddet har gps-signal? Er det for å få frem gps-dataene også dersom du fyller hele skjermen med ekkoloddet? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Finnes det splittere, og kan jeg med fordel bruke slike til å fordele gps-signaler til de ulike brukerne som skal ha signalene? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 ShipModul har den du leter etter. Den har en NMEA inngang der du kopler GPS'en - og 7 utganger der du kan kople alle enhetene som skal ha GPS signal. Alle er isolerte fra hverandre og de taktler både RS-422 og RS-232. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 vilken multiplexer skall man ha om man vill ha flere talkers förutom GPS/AIS-transponder...så har jeg 'talkers' på VHF, Vindinstrument, og i framtiden kansje på radar?!..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirT Svart 5.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2009 Det er flere av dem her. De har 4 innganger og avhengig av modell - serieport, USB eller BlueTooth tilkopling til PC, samt NMEA utgang. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.