AbsoluTT Ninja Startet 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2011 Hei! Som du ser i topic-title, trenger jeg hjelp til kjøp av River 290/350 XR. Har sett veldig mye på begge to, og forsåvidt kommet fram til at jeg vill ha en 350 XR. Samtidig har jeg ikke så veldig mye penger å bruke, men jeg har da 23000 +/- et par hundrelapper ... Har sett mye på http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29434886 ... Noen som kan si meg om det ville være et godt/dumt kjøp? Syntes motor ser litt gammel og sliten ut, og ikke helt driftsikker, som det skrives i annonsen. Noen som kan hjelpe meg her?? Samtidig lurer jeg på om noen kunne brukt et par minutter av sin fritid til å evt. finne en River 350 XR til meg, på Finn eller andre steder til rundt 23000? Evt også andre båter i samme stilen, som AL 320 osv osv... På forhånd, takk! Hilsen en 15-åring! Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 En ting til: Er Tohatsu et godt motormerke? Sitér dette innlegget Link to post
fletcherwindsor Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Har intrykk av att tohatsu fra den årgangen du sikter til i finn anonsen er bra og driftsikkre motorer! båten har jeg ingen erfaring med, men den ser jo ganske stø og solid ut. Vet ikke hva disse båtene ligger på i pris til vanelig men syntes 18900.- er en grei pris. Men vær obs på att alt av styrekabler (snekke) gass/gir wire også er intakt. blir fort endel dyrere vis sånt må byttes ut. Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
KristianH Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 (redigert) Hei! Har ingen erfaring med River, men jeg har en Hasle Summer Fun selv, og denne er jeg veldig fornøyd med. Stødig båt som ser bra ut og går fort! Denne er litt dyrere enn budsjettet ditt, men jeg mener at den er verdt det. Tror ikke motoren er så dårlig heller. KristianH Redigert 6.Juli.2011 av KristianH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Takker så mye for begge svarene! Skal se nærmere på Summer Fun'en. Men først skal jeg på ferie, og har kontaktet eieren av River-båten, som drar samtidig som meg, og sier båten sansynligvis ikke blir solgt til da. Båten ligger normalt på 25000 og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Husk at du kan prute litt også. jeg ville gått for en summer fun, de er mye finere synes jeg. men det var om jeg måtte velge mellom de to, skullle jeg valgt Båt i den klassen ville jeg kjøpt RIB, GH 11 eller terhi microfun. Ellers har du jo andre rivere: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28672856 denne kan jo prutes ned til ditt budsjett sikkert, anbefaler 350 om du velger River Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Takker for godt svar, NT503! Tror du jeg klarer å prute den ned 5000? Vill gjerne ha en båt til 20 000, eller mindre... Med tanke på så mange båter tilsalgs, har jeg imo meget gode argument til å få prute ned prisen, eller hva tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 (redigert) Det kan godt være det går, let etter små problemer og ting som må rettes, og tilby han å bli kvitt den fort og enkelt. jeg har prøvd og hatt mange forskjellige båter. jeg har prøvd en River 350 uten konsoll og seter bak med tohatsu 9,9 den gikk ganske bra og virka som en god båt. eneste jeg misliker er den misforma baugen, sen synes jeg er stygg nesten, men så er den høy og praktisk, så det er jo en grunn til at den er slik. GH 10 og With 10 kan du få i toppstand til den prisen, men de er ikke like gode båter. de hopper mye, smeller forferdeligt og er ganske ustabile, men veldig morsome å kjøre. gummibåter med stor motor er heller ikke så gode å kjøre, hadde en quicksilver 270 med mercury 10hk. den gikk skuffende 18 knop og overplanet grusomt. var nesten kjedelig å kjøre. båten jeg har nå er en RIB. den er jeg veldig fornøyd med. den er stabil, går kjempefint i vannet, usynkbar og tar bølger bra. Redigert 9.Juli.2011 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Ser dessverre ikke på RIB som et alternativ, fordi båten kommer til å bli dratt endel opp på strender osv... Hvis ikke hadde det lett blitt en RIB! Skal a kontakt med eieren av Riveren og tilby ham 20 000, så er han ferdig med den.. Er på ferie nå, så hvis han ikke er med på det, drar jeg å finner feil etter ferien... :thumbsup: Utpekkulert? JA! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Å dra RIB opp på stranda er da ikke noe problem? tror du pintongene ikke tåler det? for det første er pontongene nesten ikke nedi stranda, og for det andre, for å forstå hvor mye gummibåter egentlig tåler må du ha eid en. Quicksilver gummibåten, som hadde oppblåsbar bunn, ikke stiv bunn dro vi opp på fjell, vi brukte aldri dregg, vi bare lot den ligge å skrape mot fjellet. når den hang på slep var det ingen som tengte på den, og vi har ankervinsj bak på båten med et anker med en litt skarp kant, den lå stadig å gnaget mot den, aldri blitt hull i den likevell. og den båten er veldig gammel nå. Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Oi, såpass? Trodde ikke RIBene tålte mså veldig mye.. Der tok jeg visst grundig feil.. Takk for info, skal nå se nærmere på RIBen sendte!!! Sitér dette innlegget Link to post
91811 Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Hei! Jeg har en del erfaring med River 350XR og Hasle Summerfun og jeg synest at Summerfun er bedre. Summerfun koster opp til 10.000 mer Men jeg synest det er verdt det. River båter legger seg ikke skikkelig i svinger så du får en følelse av at man skal tippe, men Hasle Summerfun legger seg mye bedre i svinger. Jeg synest også at bauen er mye styggere på River Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.