Mouche Svart 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Denne tråden kan snart konkludere med at både Norge og nordmenn er fattige, men veien til rikdom er å starte en marina og selge diesel da marginene er høye og etterspørselen stor. Du verden hva man kan lære på dette forumet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
punitiveduty Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 (redigert) Enig! Da kan vi tjene grovt med penger noen få mnd. i året, og ligge rett ut på ei solseng resten av året... Redigert 8.Juli.2011 av punitiveduty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Her har du nok et eksempel på hvordan grådige marinaeiere tar seg for mye betalt for bensin og diesel til fritidsbåtflåten og hvor fett de kan leve av det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SINO Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Digger den Frp "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært billigere". Snakk om brist i logisk resonnement. Jeg antar at de fleste på dette forumet, meg selv inkludert, med helt vanlige jobber, må jobbe +-5 min for å kunne fylle 1 liter bensin. Spør en sør- eller øst-europeer om det samme, tipper han må jobbe lenger selv om pumpeprisen er lavere Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Er ikke så ille allikevel, her i Sverige er det ikke avgiftsfri diesel, her koster det 16.50!! Blir godt å komme til Norge å fylle litt billigsuppe også!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
MT. Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Digger den Frp "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært billigere". Digger den SV "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært dyrere". Jeg er tilhenger av å betale en vares verdi, og ikke politiker-regulert verdi. Spesielt når de politiker-regulerte prisene fratar landet vårt konkurranseevnen. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Spesielt når de politiker-regulerte prisene fratar landet vårt konkurranseevnen. Som har resultert i lav vekst, høye renter og stigende arbeidsledighet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MT. Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Ja, om det ikke hadde vært for at vi bruker opp oljepengene på offentlig byråkrati, hadde vi hatt høy arbeidsledighet. Mange arbeidsledige som hever lønn i offentlig byråkrati. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Og i det private næringslivet så får man f.eks 6,9 millioner i lønn fra et firma man ikke jobber i, men har jobbet for tidligere. For dette beløpet kunne man vel f.eks ansatt 15 sykepleiere i et år? Fornuftig? Hvor mange av de offentlig ansatte er forresten i den gruppen du kaller byråkrater og hvor mange av disse mener du saklig/faglig er overflødige? Redigert 10.Juli.2011 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Og i det private næringslivet så får man f.eks 6,9 millioner i lønn fra et firma man ikke jobber i, men har jobbet for tidligere. Det er bra å jobbe for Hydro da... slik at krabaten for lønnene sin..... og ikke minst pensjonen Redigert 10.Juli.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
dennrick Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 hehe.... ser at tråden har sklidd helt off topic:-) 11.70 på Stavern idag. Pumpa var tydelig merket med en rød klistrelapp der det sto "avgiftsfri diesel". Jeg gir opp. Det er like dyrt som på en stasjon på land en søndag ettermiddag eller mandag morgen. Vi blir skrudd fra vi våkner til vi legger oss Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Auskar Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Sist jeg kjøpt diesel kostet den under 3,50.-kr for literen. For 2 - 300kr hadde jeg drivstoff for hele sommeren og vel så det til en 10hk Sabb diesel. Er noen år siden ( slutten av 80-tallet ), men tjente minst 100.000,- mere i året da enn nå. Sitér dette innlegget Link to post
skrotrot Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Til dere som klager mest , kan ikke dere bare åpne en stasjon å begyne å selge . For da blir dere miljonære på en sommer ??? ELLER ?????? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Til dere som klager mest , kan ikke dere bare åpne en stasjon å begyne å selge . Vil tro dette må være en lukrativ geskjeft.... om en skal tro det man leser her om blodpriser Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Merkelig hvordan enkelte tidligere meget ivrige debbatanter i denne tråden plutselig har reist på ferie? Eller kanskje de driver og etablerer en marina på hvert nes? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
punitiveduty Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 (redigert) Merkelig hvordan enkelte tidligere meget ivrige debbatanter i denne tråden plutselig har reist på ferie? Eller kanskje de driver og etablerer en marina på hvert nes? Regner med at jeg er en av de du sikter til... Nei, jeg bygger ikke marina. Jeg føler bare at jeg har fått belyst problemet. Her kommer en et kort resyme: - Jeg bryr meg ikke om prisen på diesel. - Jeg bryr meg om at noen marinaer kan ta 11-12 kroner for avgiftsfri diesel når avgiftsbelagt diesel selges for nesten den samme prisen. Det at myndighetene fjerner veiavgiften på diesel for båtfolket, var vel ikke for å gi marinaene litt ekstra på bunnlinja? Noen marinaer gir dette avgiftsfritaket til båtfolket, mens andre putter det rett i egen lomme. Det er altså avgiften og hvor den havner jeg ønsker å ta opp. PS. Jeg starter ferieturen min på lørdag! Turen går til Skagen og videre nedover Kattegat. Redigert 11.Juli.2011 av punitiveduty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Det skal du ha; du gir deg ikke på svarte møkka, men med den utholdenheten du har så burde du avlyse ferien og starte en marina, eller to, og bli rik raskt og enkelt ved å selge diesel til ni kroner! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
punitiveduty Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 (redigert) Det skal du ha; du gir deg ikke på svarte møkka, men med den utholdenheten du har så burde du avlyse ferien og starte en marina, eller to, og bli rik raskt og enkelt ved å selge diesel til ni kroner! Du inviterte jo... Men det virker ikke som om du har forstått noe av det jeg har skrevet. God sommer! Redigert 11.Juli.2011 av punitiveduty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Joda, hva du har gitt uttrykk for er helt klart og tydelig, men akk så feil, det er poenget. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
punitiveduty Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Joda, hva du har gitt uttrykk for er helt klart og tydelig, men akk så feil, det er poenget. Fordi? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Fordi? Du må bare gi opp, for det er liten gehør for hva du egentlig mener Sitér dette innlegget Link to post
punitiveduty Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 (redigert) He he he. Ja, det har jeg merket. Redigert 11.Juli.2011 av punitiveduty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Fordi? Hvorfor det er feil? Fordi de pengene som du hevder går rett i lomma til marinaeier og ikke rett i lomma til båteier går rett ut igjen til å dekke de utgifter marinaeier skal dekke. Trenger du også hjelp til å få dette listet opp? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
punitiveduty Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Hvorfor det er feil? Fordi de pengene som du hevder går rett i lomma til marinaeier og ikke rett i lomma til båteier går rett ut igjen til å dekke de utgifter marinaeier skal dekke. Trenger du også hjelp til å få dette listet opp? Så du sier altså at noen marinaer må ha denne avgiftsfriheten for å overleve? Høres merkelig ut når en ser (i denne tråden) at flere marinaer mellom Oslo - Kristiansand overlever med en dieselpris som ligger 2-3 kroner/l lavere. Blir disse marinaene som tar "full pris" drevet dårlig? Neppe. Jeg tror de gjør det godt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Nei, jeg sier de må ta den prisen de tar for å "make a living" og hvis de skal, som du synes å forlange, selge deg og meg diesel til ni kroner så overlever de ikke. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.