Jump to content

Diesel blir solgt til blodpris

punitiveduty

Recommended Posts

Digger den Frp "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært billigere". Snakk om brist i logisk resonnement. Jeg antar at de fleste på dette forumet, meg selv inkludert, med helt vanlige jobber, må jobbe +-5 min for å kunne fylle 1 liter bensin. Spør en sør- eller øst-europeer om det samme, tipper han må jobbe lenger selv om pumpeprisen er lavere

Digger den Frp "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært billigere".

Digger den SV "logikken". "Vi er så rike i Norge at bensinen burde vært dyrere".

Jeg er tilhenger av å betale en vares verdi, og ikke politiker-regulert verdi. Spesielt når de politiker-regulerte prisene fratar landet vårt konkurranseevnen.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Og i det private næringslivet så får man f.eks 6,9 millioner i lønn fra et firma man ikke jobber i, men har jobbet for tidligere.

For dette beløpet kunne man vel f.eks ansatt 15 sykepleiere i et år? Fornuftig?

Hvor mange av de offentlig ansatte er forresten i den gruppen du kaller byråkrater og hvor mange av disse mener du saklig/faglig er overflødige?

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Og i det private næringslivet så får man f.eks 6,9 millioner i lønn fra et firma man ikke jobber i, men har jobbet for tidligere.

Det er bra å jobbe for Hydro da... slik at krabaten for lønnene sin..... og ikke minst pensjonen :thumbsup:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

hehe.... ser at tråden har sklidd helt off topic:-)

11.70 på Stavern idag. Pumpa var tydelig merket med en rød klistrelapp der det sto "avgiftsfri diesel". Jeg gir opp. Det er like dyrt som på en stasjon på land en søndag ettermiddag eller mandag morgen.

Vi blir skrudd fra vi våkner til vi legger osssad.gif

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Til dere som klager mest , kan ikke dere bare åpne en stasjon å begyne å selge .

Vil tro dette må være en lukrativ geskjeft.... om en skal tro det man leser her om blodpriser

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Merkelig hvordan enkelte tidligere meget ivrige debbatanter i denne tråden plutselig har reist på ferie? Eller kanskje de driver og etablerer en marina på hvert nes? :rolleyes:

Regner med at jeg er en av de du sikter til... Nei, jeg bygger ikke marina. Jeg føler bare at jeg har fått belyst problemet. Her kommer en et kort resyme:

- Jeg bryr meg ikke om prisen på diesel.

- Jeg bryr meg om at noen marinaer kan ta 11-12 kroner for avgiftsfri diesel når avgiftsbelagt diesel selges for nesten den samme prisen. Det at myndighetene fjerner veiavgiften på diesel for båtfolket, var vel ikke for å gi marinaene litt ekstra på bunnlinja? Noen marinaer gir dette avgiftsfritaket til båtfolket, mens andre putter det rett i egen lomme.

Det er altså avgiften og hvor den havner jeg ønsker å ta opp.

PS. Jeg starter ferieturen min på lørdag! Turen går til Skagen og videre nedover Kattegat. :flag_da:

Redigert av punitiveduty (see edit history)

Det skal du ha; du gir deg ikke på svarte møkka, men med den utholdenheten du har så burde du avlyse ferien og starte en marina, eller to, og bli rik raskt og enkelt ved å selge diesel til ni kroner! :thumbsup:

Du inviterte jo... Men det virker ikke som om du har forstått noe av det jeg har skrevet. God sommer!

Redigert av punitiveduty (see edit history)

Hvorfor det er feil? Fordi de pengene som du hevder går rett i lomma til marinaeier og ikke rett i lomma til båteier går rett ut igjen til å dekke de utgifter marinaeier skal dekke. Trenger du også hjelp til å få dette listet opp?

Så du sier altså at noen marinaer må ha denne avgiftsfriheten for å overleve? Høres merkelig ut når en ser (i denne tråden) at flere marinaer mellom Oslo - Kristiansand overlever med en dieselpris som ligger 2-3 kroner/l lavere. Blir disse marinaene som tar "full pris" drevet dårlig? Neppe. Jeg tror de gjør det godt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...