Willing 31 Startet 6.Juli.2011 Del på Facebook Startet 6.Juli.2011 Hei holder på og søke lån i bank for og finnansiere seilbåt kjøp men banken for langer att båten skal være registrert i skipsregistre nor er dette vanelig? båten er registrert i småbåt registre men dette blir ikke godkjent? Hvor er det rimelig og søke båt lån dette gjeller en Willing 31 fot. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Tempest Svart 6.Juli.2011 Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 (redigert) For at du skal kunne bruke båten som sikkerhet for lån er det NOR som gjelder ja, småbåtregisteret hjelper ikkje. Redigert 6.Juli.2011 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Willing 31 Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 Tar det lang tid og få båten registrert der. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
andersm Svart 6.Juli.2011 Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 Her står en masse om det registeret. baatplassen.no/i/topic/21083-skipsregisteret-nor-fremgangsmaate/ Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 6.Juli.2011 Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 (redigert) Det tar litt tid. Var nettopp en tråd om dette. Søk etter skipsregister her på forumet. Redigert 6.Juli.2011 av skhauge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 6.Juli.2011 Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 Det som kjennertegner en slik reistrering er den pinlig, pirkete nøyaktigheten de opererer med for å godkjenne hvert enkelt dokument, og det er noen av dem. Omtrent som å tinglyse eiendom, bare litt verre. Men om du starter prosessen med å ringe dem, så får du god hjelp. Og om du har noe feil og mangler likeså. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Fanafjord Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Har bare gode erfaring med skipsregisteret - og slett ikke enig i hylekoret som synes de er vanskelig. Importerte en båt fra England tidligere i år. Sørget før at selger fikset nødvendige papirer som skipsregisteret i Norge krever - Båten var registrert her innen en uke. Jeg opplevde saksbehandler i skipsregister både proffesionell og samarbeidsvillig når jeg hadde spørsmål. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Alternes.. Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Kan godt tenke meg at småbåtregisteret ikke godkjennes. de dere registeret der er vel ikke godkjent for noe annet en statelig overvåking av dine materielle verdier Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.