Hansi Startet 7.Juli.2011 Del på Facebook Startet 7.Juli.2011 (redigert) Var en tur i Kragerø i går og byttet lanternebryter. Noe trafikk var det men ikke spesielt mye til å være i begynnelsen av juli måned. Været får kanskje noe av skylden. Regnbyger men stille og fint på sjøen. Legger ved noen bilder. Før avreise På vei til Kragerø I Kragerø Fin hyttelandsby i et gammelt steinbrudd. Redigert 7.Juli.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Ser ut til at du har hatt en fin tur,"misunner" deg den,her jeg sitter på jobb og kjeder "rævva" av meg. Selv om det ikke er sol,er det jo lite vind noe som etter min mening er nesten vel så viktig for en vellykket tur på vannet. Bare det blir ferie snart,skal jeg få kommet meg nedover i "bamblelandet" på noen turer selv. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sydvesten Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Flott billedserie fra den vakre skjærgården vi har her i Bamble og Kragerø... Formoder du gikk innaskjærs i Tonerleia og Kreppa... mener å dra kjensel på noen av bildene som minner om Kreppa.. Gleder meg til jeg får båt igjen... her jeg sitter og kikker ned på Flauodden lykt og Omborsnesholmene.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
KOB Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Joda, det er innaskjærs - Kreppa og Langårdsund. Stille i Kragerø, ja, enn så lenge få båter. Det samme i Risør i dag. Var i Skutevikskilen i går, nesten alene, før 3-4 båter seg inn på ettermiddagen for overnatting. Tårnbrygga på Jomfruland derimot var overfylt tidlig på ettermiddagen. Mye småbåter på dagsturbesøk gjorde at en del båter som ville ha nattehavn måtte vente en stund. Men det gikk greit, også for oss, som bare skulle være der noen timer og bade og se oss om. Flatt hav hjem til Haslumkilen på tidligkvelden. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
scania Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Vi skal nedover til sørlandet og har tenkt og innom tårnbrygga og opp i fyret med unger og se. Er i området på søndagskveld,,mandagsmorgen...Når er det enklest på døgnet og komme inn og få plass? Vi er to båter i sammen. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Flotte bilder hansi, vi kommer nedover i morgen! skal hente litt småtteri på hytta i langesund, så videre og slippe av folk i kragerø og ta en natt der, desverre har ingen villet leie ut til meg enda i langesund/stathelle/omegn :/ det er jo faktisk billigere å legge den 3 uker på gjestebrygge, enn det er å leie plasser, folk forventer 8-10k?! litt galskap når det på dyreste brygga i oslo/bærum nå koster ned i 4-5k ut sesongen for en lignende plass.. Sier gjerne hei til baatplassen folk i telemark og omegn i sommer :) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 det er jo faktisk billigere å legge den 3 uker på gjestebrygge, enn det er å leie plasser, I den kommunale båthavna er fremleie av båtplass forbudt, er den havna som disponerer mest plasser ( ca 500 +/- ). Er i tillegg et par private aktører i byen, tror de satser for det meste på sesongleie. Ved å kontakte turistkontoret er det mulighet for å leie private plasser som er satt disponible i båtforeningen. Er noe usikker på døgnprisen der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.