svalerød Startet 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2011 Har en eldre plotter, Garmin GPSmap 292 som jeg har noen problemer med. Som nevnt i annen tråd klarer jeg ikke å få den til å snakke med ekkoloddmodul (GSD22). Har derfor blitt anbefalt å oppdatere GPSmap'en. Har USB kortleser fra Garmin som fungerer (får opp kart i HomePort). Når jeg setter i gang oppdateringen som er lastet ned fra Garmin, får jeg følgende feil: Her tør jeg ikke annet enn å svar nei, i fare for å miste kart etc. Jeg får heller ikke lagret ruter fra HomePort til plotter, ettersom kortet er skrivebeskyttet. Mister jeg alle data om jeg svarer ja? Kan jeg fjerne skrivebeskyttelsen på noen måte? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
jk Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 (redigert) Det er meningen at du skal bruke et tomt datakort til å oppdatere software med. Tomme datakort får du på marineshop.no, men til nostalgiske priser. 538 kr for 32MB! Hvis du er tålmodig, kan du få det billigere på ebay. Ellers mener jeg at jeg har oppdatert software på min litt eldre modell (182C) over serieporten. Jeg kan gå nærmere inn på dette hvis du tror det er aktuelt. Redigert 7.Juli.2011 av jk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jk Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Ser ut til at oppdatering over serieport ikke lenger er mulig. I hvert fall fins nå bare program for oppdaterings over datakort på supportsiden til Garmin. Til spørsmålene dine: Jeg vet ikke om du kan fjerne skrivebeskyttelsen, men hvis du får det til, og bruker det datakortet du har kart på, så vil du miste kartet. Når det gjelder ruter og veipunkter, får jeg overført dem mellom MapSource og 182C over USB/serie-adapter og 7-leder strøm/datakabel. Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 10.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Nytt kort er bestilt fra marineshop, så får vi se om det hjelper på problemene. Takk for svar! Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.